REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 15 maj 2017 09:00
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Panel dyskusyjny Design - inteligentne narzędzie, które pobudza przedsiębiorstwa.
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo
Pete Karcher na EEC: Designer jest dyrygentem. Nie może grać solo

Relacja na linii przedsiębiorca – projektant nie zawsze bywa łatwa. Czy producent wie wszystko i projektant powinien być realizatorem tylko wizji przedsiębiorcy? Jaka jest rola designera? O tym rozmawialiśmy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Producent nie jest omnibusem – stwierdził z przekonaniem Pete Kercher, założyciel, członek Europejskiego Instytutu Projektowania i Niepełnosprawności, ambasador, Design for All Europe podczas sesji "Design - inteligentne narzędzie, które pobudza przedsiębiorstwa" w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Zdaniem Kerchera trzeba mieć pewną pokorę i niekiedy chęć zrobienia kroku w tył.

Zgodził się z nim Marcin Barański, dyrektor generalny, Meble Vox. - Projektant nie jest realizatorem naszej wizji – zauważył. Jak wspomniał Barański,  dobrym rozwiązaniem jest stworzenie briefu w procesie badawczym, gdzie zaangażowane są dwie strony: producent i designer. - Tak utrzymana relacja daje świetny efekt - dodał.

Jak zatem jest rola w tej relacji designera? - Dla mnie designer jest takim dyrygentem. Nie może grać solo, ale ma sprawić, że wszyscy grali w jednym zespole, bo tylko tak powstanie piękna muzyka – mówił Kercher.

Zaś Jacek Chrzanowski, założyciel i projektant, One/One Lab, stwierdził, że dla niego przede wszystkim jest ważna relacja między produktem a jego odbiorcą – człowiekiem. - Oczywiście z producentem musimy mieć kontakt, rozmawiać ze sobą, inaczej nic nie osiągniemy – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY