REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pięć najnowszych trendów w designie sklepowym

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 mar 2019 10:28
fot. mat. prasowe Trilux

Gra światłem i kolorem, zapraszające i przyjemne światło, odwołania do przyrody oraz stylistyka vintage - to najnowsze trendy w designie sklepów.

REKLAMA

Szacuje się, że wartość rynku detalicznej sprzedaży online w Polsce wynosi w ujęciu rocznym około 40 mld zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jednocześnie zwiększa się ilość powierzchni handlowej w naszym kraju. W sytuacji, w której coraz więcej konsumentów przenosi się z zakupami do Internetu, przyciągający uwagę wystrój jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Brytyjski magazyn Design&Build Review opisał pięć trendów, które zyskają w związku z tym popularność.

Odważne zestawienia kolorystyczne

Wiele tegorocznych aranżacji przestrzeni sklepowych wykorzystywać będzie mocne barwy. Zestawienia intensywnych kolorów, mające na celu przyciągać wzrok, wizualnie wyodrębniać poszczególne strefy sklepu i zachęcać konsumentów do określonych zachowań, będą szczególnie popularne w sklepach marek adresowanych do młodzieży. W placówkach sektora premium idea wyrazistości barw realizowana będzie raczej z pomocą palet monochromatycznych, zestawiających w całej przestrzeni różne odcienie tego samego koloru. – Manipulacja kolorem i kontrastem jest wykorzystywana w ekspozycji towarów od dawna. Jednak nowe technologie, z systemami zarządzania oświetleniem na czele, na niespotykaną dotąd skalę pozwalają dynamicznie dostosować parametry pracy opraw do produktów, pory dnia i realizacji konkretnych celów: jak zwracanie uwagi na dany POS czy wyznaczanie tras w sklepie – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail Trilux Polska.

Dom z dala od domu

Budowanie poczucia przytulności ekspozycji obecne jest w sklepach branży wnętrzarskiej nie od dziś. Do domów upodabniać się będą jednak również sklepy odzieżowe czy punkty sprzedaży usług finansowych.

Zakupy „doświadczalne”

Kupno dowolnego towaru przez Internet jest znacznie wygodniejsze niż wyprawa do galerii. By konkurować z e-commerce, sklepy muszą oferować znacznie więcej niż tylko być miejscem dokonania transakcji handlowej. Atmosfera, wyszukana estetyka i możliwość doświadczenia na miejscu ducha marki stawać będą się nie tylko miłym dodatkiem, ale warunkiem zasadności utrzymywania fizycznych placówek.

Drewniany dobrostan

Relaks, natura oraz moda na fitness i dobre samopoczucie były obecne w trendach aranżacyjnych 2018 roku i nigdzie się nie wybierają. Do tworzenia przestrzeni, w której chce się zostać na dłużej, nadal wykorzystywane będą naturalne barwy i materiały: drewno, szarości i brązy. Znajdziemy je na okładzinach ścian, regałów, akcesoriów i POS-ów, na podłogach, sufitach i wszędzie indziej.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.