REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pink is the new black. Trendy w iluminacjach świątecznych 2019

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 lut 2019 09:48
fot. mat. prasowe

Wielki powrót do natury, święta w stylu glamour, a może poetyckie iluminacje rodem z bajki? Na jaki rodzaj zimowych dekoracji powinny postawić obiekty handlowe w kolejnym sezonie, by zaprojektować niepowtarzalne doświadczenie i jednocześnie pozostać w zgodzie z aktualnymi światowymi trendami?

REKLAMA

O tym, jakie są najnowsze trendy i tendencje w świecie świątecznych iluminacji, i co nowego ma do zaoferowania rynek, najlepiej przekonać się podczas corocznych międzynarodowych targów Christmasworld we Frankfurcie. To tam prezentują swoje pomysły wszystkie liczące się na rynku dekoracji firmy, a inspiracji szukają przedstawiciele prestiżowych galerii handlowych z całej Europy. W tym roku podczas tego największego i najważniejszego wydarzenia w branży dało się zauważyć kilka wiodących kierunków.

- Jednym z głównych motywów zimowych ozdób stają się święta widziane oczami dziecka – pełne radości i magii, w których ważną rolę odgrywa beztroska zabawa. W tym wydaniu są to bogate dekoracje w stylu glamour, z delikatnym odniesieniem także do vintage. Dominującymi barwami są tu koralowy, odcienie różu oraz klasyczne eleganckie złoto, które nieodłącznie kojarzy się ze światłami i świętami. W ten trend idealnie wpisują się ruchome karuzele z tysiącami ledowych diod, czy świetlne dziecięce zabawki – opowiada Michał Kwasieborski, head of design w Multidekor.

Hitem ostatniego roku były trójkąty i formy geometryczne, a jak będzie w tym sezonie? – Wydaje się, że obserwujemy stopniowe odchodzenie od form abstrakcyjnych i geometrycznych na rzecz dekoracji odnoszących się bezpośrednio do natury. I tak jeśli chodzi o choinki, to w tym roku „top of the top” będą zdecydowanie te, do złudzenia przypominające naturalny, żywy świerk – dodaje Kwasieborski.

Niezależnie od wybranej stylistyki kluczowe staje się jeszcze większe skoncentrowanie na projektowaniu nowego, unikalnego doświadczenia, jakie mogą, a nawet powinny oferować oglądającym oryginalne świąteczne dekoracje. To wrażenia i emocje stają się tutaj kluczowe.

– Zimowe iluminacje przestały być wyłącznie atrakcyjnym tłem świątecznych zakupów czy wieczornych spacerów. Coraz częściej stają się angażującymi odbiorców interaktywnymi strefami rozrywki i dobrej zabawy, przy których warto się zatrzymać – mówi Mariusz Gagatko, executive director w Multidekor. – W erze mediów społecznościowych i udostępnianiu przez użytkowników relacji na żywo powinny też zapewniać atrakcyjny content nie tylko fotograficzny, ale także filmowy. Kluczowy więc w świątecznych ozdobach staje się ruch. Przykładami realizacji spełniających te warunki w ostatnim sezonie były choćby świetlno-muzyczne pokazy w Zamościu czy Królewskim Ogrodzie Światła w Wilanowie, ruchome figury błękitnych skrzatów w Blue City, czy wykorzystujące najnowsze technologie – aplikację AR iluminacje w Atrium Promenadzie – wylicza Gagatko.

Aktualnie niemal wszyscy wykonawcy okolicznościowych dekoracji poszukują nowych materiałów wykończenia, które sprawią, że świąteczne ozdoby będą dobrze widoczne i atrakcyjne także w ciągu dnia oraz w dobrze oświetlonych wnętrzach. – Pamiętajmy, by zwracać uwagę na to, czy te nowinki mają odpowiednie certyfikaty i są oficjalnie dopuszczone do użytku w przestrzeniach publicznych. Bezpieczeństwo jest zawsze priorytetem – podkreśla Mariusz Gagatko.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.