REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 sty 2019 15:40
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
biuro projektu Iliard fot. mat. prasowe
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?
Pokolenie Z zmienia rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele i biura?

Pokolenie Z już wchodzi na rynek pracy. Jego najstarsi przedstawiciele w 2018 roku skończyli 23 lata. Pokolenie to będąc pokoleniem post-millenialsów wprowadza dużo zmian na rynku pracy. Przez ich odmienne oczekiwania oraz nowe podejście, cały rynek usług zaczął ulegać zmianom. Przeobrażenia te dotknęły również rynek nieruchomości komercyjnych. Jak projektować dziś hotele? Jak się zmienią biura?

REKLAMA

Zgodnie ze słowami Magdaleny Adamus z pracowni Loft: projektowanie hoteli dzisiaj nie jest możliwe bez analizy potrzeb, oczekiwań i wyobrażeń przyszłych użytkowników. Warto tworzyć mechanizmy kreujące poczucie wspólnoty celów, pewnego podejścia do życia, a nawet przekonań. Pomóc ma w tym sportretowanie generacji Z, którą uznaje się ją za wyjątkowo mobilną i wielozadaniową. Mówi się również, że w dużym stopniu stanowią ją indywidualiści, osoby niepokorne, cechujące się jednocześnie kreatywnością, niezależnością oraz ceniące samorozwój. Wyróżniki te doprowadziły do nowego kierunku, w którym tworzone są hotele.

Jak mówił Wojciech Witek z pracowni Iliard Architecture & Management aktualnie przeszło się do projektowania małych pokoi hotelowych oraz dużych i atrakcyjnych przestrzeni wspólnych, przypominających częściej kawiarnię z serialu „Friends” niż typową recepcję hotelową. Tendencja ta wynika z tego, iż nowi klienci zamiast spędzać czas samotnie w pokoju hotelowym, wolą budować relacje społeczne. Pomóc w realizacji tych potrzeb mają większe niż dotychczas przestrzenie wspólne. Kolejnym istotnym elementem, który uwzględnia się przy projektowaniu hoteli, jest technologia. W najnowszych obiektach odchodzi się jednak od technologicznego przesytu, a wykorzystuje się ją tak, aby jak najbardziej ułatwiła pobyt gościa w hotelu. Aktualnie znane staje się projektowanie w pełni spersonalizowane. Jak zapowiada Wojciech Witek, jeszcze przed przyjazdem do obiektu – dzięki danym zebranym z naszych wcześniejszych pobytów – pokój hotelowy sam się dostroi do naszych preferencji – mówimy tutaj o natężeniu i barwie światła, temperaturze, ustawieniach telewizji hotelowej, poczęstunku, który będzie na nas czekał po przyjeździe itp. To jednak nie są jedyne cechy i elementy, które mają uatrakcyjnić obiekty. Jak podkreśla Jakub Bladowski, prezes zarządu Roark Studio, każdy nowoczesny hotel powinien mieć swój własny unikalny charakter wyrażony przez jego architekturę, klimat wnętrz czy też dodatkowe funkcje, które wyróżnią jego ofertę. W erze rankingów i porównywarek unikatowość jest bardzo pożądana.

Konkurencyjność miejsc noclegowych w postaci Airbnb, Bookingu postawiła hotelarzy przed wyzwaniem. Większość z obiektów, które znajdują się na konkurencyjnych stronach, kojarzona jest z nieco luźniejszym sposobem bycia; łatwością nawiązywania nowych kontaktów. I właśnie do tych cech postanowiono odwoływać się w nowych obiektach hotelarskich. Ułatwia to wprowadzana nowa forma, tzw. „hoteli jak hostele”. Zapoczątkował ją Hilton, jednak podobne pomysły realizują Marriot oraz Accor.  Co postanowiła podkreślić Magdalena Adamus. - Mimo tych starań, w tego rodzaju procesach prym wiodą małe autorskie hotele, jednak sieci hotelowe szybko je podchwytują - mówi Adamus. Jakub Bladowski staje natomiast na stanowisku, iż największym problemem dla projektantów stanowić ma autentyczność wprowadzanych rozwiązań, która jest przede wszystkim ceniona przez młode pokolenie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.