REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polacy designem stoją

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lis 2018 14:15
Polacy designem stoją
Krzesło Kowalskiego, fot. mat. pras.

Można zacząć od tego, że polski design ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Skąd takie twierdzenie? Składa się na nie wiele aspektów. Stale powstają nowe marki, a przy tym projekty. Dodatkowo polscy projektanci zaczynają być doceniani na arenie międzynarodowej. A najważniejsze – pojawia się coraz więcej entuzjastów polskiego designu i meble, oświetlenie, czy dodatki coraz częściej możemy spotkać w naszych domach. Fundacja Nowymodel jest organizacją, której celem jest promowanie polskiego designu oraz prowadzenie działalności badawczej. I to właśnie oni opowiedzą, jaka jest kondycja polskiego designu.

REKLAMA

Według danych GUS, rynek meblarski w Polsce tworzy ponad 27 tys. firm. Branża jest złożona głównie z firm mikro (ponad 25 tys.). Idąc dalej. Polska jest 4. eksporterem mebli na świecie i 6. największym ich producentem. Głównymi rynkami zbytu są dla nas rynki europejskie, a największym pozaunijnym - Stany Zjednoczone. A jak w tym wszystkim odnajdują się małe firmy?

Rodzimy rynek daje wiele przykładów tego, jak jest otwarty na polskich projektantów. Mamy liczące się w branży konkursy i coraz więcej wydarzeń. Każde z tych wydarzeń bije swoje własne rekordy – w ilości pokazanych projektów, czy marek, ale też osób odwiedzających. To tak naprawdę tylko potwierdza, że jesteśmy ciekawi co się dzieje na naszym rynku. Kolejna kwestia to widoczna liczba sklepów stacjonarnych, które w swojej ofercie mają właśnie polskie wzornictwo. Mocną pozycję mają też sklepy internetowe. Sprzedawcy, właściciele tych sklepów mogą najlepiej zaobserwować, że świadomość na temat designu rośnie.

- Kiedy rok temu startowaliśmy z GOOD INSIDE nie spodziewaliśmy się, że zainteresowanie polskim designem może być tak duże. Zwłaszcza że jeszcze nie mamy swojego sklepu stacjonarnego. Dla naszych Klientów nie był to problem. Wynika to też z tego, że doskonale wiedzą czego chcą. Gdzieś widzieli dany projekt i po prostu muszą go mieć. To, co mnie też cieszy, jeśli chodzi o polskich projektantów to już znacznie większa świadomość, że projektowanie to też biznes. Dostajemy od nich pełen pakiet narzędzi – katalogi, wzorniki, próbniki, bryły 3D, czyli wszystko to, co ułatwia nam pracę z Klientem a finalnie sprzedaż - mówi Małgorzata Stasinowska, właścicielka GOOD INSIDE.

Przez długi czas polscy projektanci mieli jeden zasadniczy problem. Potrafili projektować pięknie i funkcjonalnie, ale nie potrafili sprzedawać. Z jednej strony są sklepy i showroomy a z drugiej szkolenia, które uczą ich jak to robić. Duża w tym również zasługa wyższych szkół, które z jednej strony przemycają taką treść w programie nauczania, z drugiej chęć uczelni na współpracę z biznesem. Pojawia się też coraz więcej podmiotów, które chcą im pomagać. Z jednej strony jest kampania #WybieramPolskiDesign, która promuje polski design a z drugiej jest Fundacja Nowymodel, która ma dokładnie ten sam cel, ale działa na szerszą skalę. To zespół pasjonatów, który pragnie dopisać ciąg dalszy historii polskiego wzornictwa. Stworzyli w tym celu organizację, która wdraża do produkcji wybrane projekty nowoczesnych mebli oraz innych artykułów wyposażenia domu i ogrodu. Przywracają też do życia designerskie „perełki” z przeszłości, czyli meble zaprojektowane przez wybitnych twórców, które nigdy dotąd nie były produkowane lub zostały zapomniane, a dziś są klasykami wzornictwa.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.