REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polacy znaleźli sposób na nowoczesne biuro bez inwigilacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 27 cze 2019 09:43
fot. mat. Zonifero

Ponad 50 pracowników skandynawskiej firmy dobrowolnie wszczepiło sobie pod skórę chip, który pozwala im swobodnie poruszać się po budynku bez kart identyfikacyjnych. To skrajny przypadek tego, co jedni nazwą postępem, a inni ingerencją w prywatność. Rozwiązania polegające na śledzeniu pracowników stają się coraz popularniejsze, szczególnie w nowoczesnych kompleksach biurowych. Jednak za tymi ułatwieniami idą pytania o prywatność i sposób wykorzystania pozyskanej w ten sposób wiedzy.

REKLAMA

Alternatywą może okazać się innowacyjne rozwiązanie polskich programistów – start-up Zonifero rozwiązuje problemy komunikacji w biurowcu, zachowując przy tym prywatność użytkowników. W przeciwieństwie do innych aplikacji czy rozwiązań opartych o karty identyfikacyjne, Zonifero zostało stworzone nie po to, aby kontrolować pracowników, ale aby łączyć ich ze sobą. Celem smartfonowej aplikacji jest zatem wsparcie pracownika w jego codziennej pracy. W praktyce oznacza to, że użytkownicy mogą odnaleźć miejsce, w którym jest biurko kolegi z innego działu, a nie samą osobę. Lokalizacja stanowiska pracy to tylko jedna z wielu funkcjonalności, jaką posiada to innowacyjne rozwiązanie.

Z potrzeby rozwoju a nie kontroli

Pomysł na start-up wziął się z wewnętrznej potrzeby. Białostocka firma SoftwareHut, spółka z Grupy TenderHut, jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek IT w Polsce. Tempo rozwoju jest tak duże, że w ciągu pierwszego roku działalności firmy zespół powiększył się siedemnastokrotnie! Pracownicy przestali orientować się, gdzie siedzą ich współpracownicy. Na tę sytuację szybko zareagował prezes spółki Robert Strzelecki, dostrzegając zagrożenia związane z dezorganizacją pracy swoich inżynierów.  – Wiedziałem, że szybko muszę znaleźć rozwiązanie i sprawić, by mimo dynamicznego rozwoju firma nie straciła swojej wyjątkowej, rodzinnej atmosfery sprzyjającej kreatywności – mówi Robert Strzelecki. Wtedy właśnie narodził się pomysł stworzenia Zonifero, bo jak stwierdził prezes, każdy ma zawsze telefon ze sobą. Inżynierowie firmy opracowali prototyp i wdrożyli go wewnątrz firmy, tak aby pracownicy mogli go testować i zgłaszać przydatne funkcjonalności. W dodatku firma udostępniła testową wersję swoim zagranicznym klientom odwiedzającym ich biura, aby sprawdzić potencjał rozwiązania i to był strzał w 10-tkę. – Aplikacja tak bardzo spodobała się naszym zagranicznym partnerom, że poprosili nas o jej wdrożenie u siebie – mówi Strzelecki. Jedno z pierwszych wdrożeń miało miejsce we francuskiej centrali Thermo Fisher Scientific. Jak wspomina prezes firmy, to właśnie kwestia poszanowania prywatności pracowników zyskała ogromny szacunek wśród zagranicznych kontrahentów. – Myślę, że nasze podejście polegające na rozwiązaniu kwestii zarządzania przestrzenią, a nie chęci kontroli pracowników zaowocowało tym, że nasi klienci intuicyjnie zrozumieli uniwersalność naszego rozwiązania. My chcemy, aby ludzie się ze sobą łączyli i mogli łatwo współpracować. Zdecydowanie nie chcemy, aby rozwiązanie stanowiło narzędzie kontroli pracownika – dodaje Strzelecki.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.