REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polska meblami stoi

  • Autor: PAP
  • 13 mar 2019 15:13
Polska meblami stoi
fot. unsplash

Branża meblarska jest jedną z polskich branż flagowych – podkreśliła w środę w Poznaniu minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Minister uczestniczyła w prezentacji strategii marki dla polskiej branży meblarskiej.

REKLAMA

"Polska branża meblarska została wpisana do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jako jedna z polskich branż flagowych, na której chcielibyśmy się skoncentrować. To znaczy, nie tylko nie przeszkadzać, ale także uruchomić instrumenty wsparcia, które pozwolą wznieść się na kolejny poziom rozwoju" - mówiła szefowa MPiT Jadwiga Emilewicz.

"Jeśli mówimy dzisiaj o tym, że chcemy rozbudzać apetyt na eksport pośród polskich przedsiębiorców, to to jest chyba jedna z niewielu branż, gdzie tego apetytu nie brakuje. Gdzie polscy producenci mebli, bez względu na to, czy ci najwięksi, ale także ci mniejsi, eksportują bardzo chętnie i bardzo dużo" - dodała.

Emilewicz wskazała, że Polska jest dzisiaj jednym z największych producentów i eksporterów mebli w Europie jak i na świecie. Podkreśliła, że branża ta zatrudnia dzisiaj ponad 170 tys. aktywnych zawodowo Polaków pracujących w przemyśle, czyli niemal 6 proc. pracowników przemysłowych.

"Eksport w tej branży od 2006 roku wzrósł ponad dwukrotnie; w 2006 roku to było 5 mld, dzisiaj to niemal 11 mld zł. Zatem branża ma się naprawdę dobrze. Na pewno potrafi produkować, na pewno potrafi dostarczać, ma świetną logistykę, jest elastyczna, ale to z czym mamy kłopot, to ze sprzedażą i z marketingiem" - podkreśliła minister.

W trakcie konferencji prasowej w Poznaniu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprezentowała strategię marki dla polskiej branży meblarskiej, która ma wzmocnić rozpoznawalność i konkurencyjność polskich mebli na rynkach międzynarodowych.

Jak tłumaczyła Emilewicz, "meble polskie klientom końcowym nie kojarzą się wcale, bo bardzo często nasi producenci produkują meble pod obcymi markami; nie są rozpoznawani, chociaż ci, którzy ich dystrybuują mówią, że to są dobrzy sprzedawcy".

"Wiemy dobrze, że dzisiaj marżę największą uzyskuje się na tym, jeżeli ten klient ostatni wie, że ta jakość jest związana, czy z producentem, czy z miejscem produkcji. To myślę, jest dzisiaj największe wyzwanie, z którym będziemy się chcieli wspólnie, z branżą - mierzyć" - wskazała.

Minister zaznaczyła, że strategia marki jest jednym z elementów, aby "ta jakość, zdolność, elastyczność, dobry design polskich mebli stały się rzeczywiście rozpoznawalnym globalnie znakiem".

"Stąd zaproponowane, wypracowane w ramach dużej konsultacji międzynarodowej i krajowej, logotyp dla polskich mebli, jako +Smart furniture. MADE IN POLAND+, czyli to, co jest smart, to co jest inteligentne, funkcjonalne, atrakcyjne - ma być od dzisiaj znakiem polskich mebli. Mamy nadzieję, że będzie to nie tylko symbol agencji, instytucji rządowych promujących polską branżę meblarską, ale także chętnie podniosą ją polscy meblarze" - podkreśliła. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.