REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej

  • Autor: Propertydesign.pl (Arkadiusz Kaczanowski)
  • 02 mar 2016 11:24
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Panel dyskusyjny „Projekt Łazienka" w czasie 4 Design Days
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej
Potrzeby klienta i trendy – jak budować ofertę w branży łazienkowej

Co wpływa na kształt oferty łazienkowej w Polsce i na ile potrzeby klienta są uwzględniane w ofercie firm? Między innymi o tych kwestiach dyskutowano podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Dyskusję “Projekt łazienka” poprowadziła Katarzyna Rzehak, dyrektor kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego od lat związana z badaniem i analizowaniem trendów wzorniczych. Rzehak na początku spotkania spróbowała ustalić ramy, jakimi należy się kierować w opisywaniu współczesnego projektowania dla łazienek. Wszyscy uczestnicy w miarę zgodnie wskazywali, że należy zwrócić uwagę na trzy, duże zjawiska jakim są “slow life”, czyli traktowanie łazienki jaki sfery relaksu, powrót do natury jaki inspiracji dla produktów oraz projektowanie uniwersalne, które zapewnia wygodę i komfort użytkownikom niezależnie od stopnia ich sprawności.

11 lutego do rozmowy na scenie w sali balowej Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zaprosiliśmy przedstawicieli firm producenckich związanych z branżą łazienkową, projektantów oraz osoby zajmujące się badaniem rynku projektowego.

Projektanci Aneta Jędrasik (Zehnder Polska), Krystian Kowalski (Krystian Kowalski Industrial Design) czy Małgorzata Płoskońska (współpracowała m.in. z Roca, Deante, Oristo, jest też finalistką konkursu Young Design) opowiadali o swoich pracach “nad” i “z” produktem.

W pracy nad produktami ważne jest, by uwzględnić coś takiego jak “wrażliwość” domu. Mam tu na myśli takie podejście, które w standaryzowanych produktach pozwala znaleźć coś, co będzie indywidualne. Nasze. Coś, co pozwoli budować “domowość” - stwierdził Krystian Kowalski.
Swoim konsumenckim punktem widzenia dzieliła się z kolei dziennikarka Ewa Mierzejewska - zwracała też uwagę na ciekawe rozwiązania produktowe dostępne na rynku, które pozwalają skutecznie realizować wizję łazienki w stylu spa, blisko natury a przede wszystkim bezpiecznej.

Warto zauważyć, że projektowanie łazienki to coraz bardziej proces tworzenia kolejnego pokoju codziennego użytku, a nie oddzielonej przestrzeni, która jest odseparowana funkcjonalnie i stylistycznie od reszty domu. Takie rozwiązania jak np. technologia Stonex od firmy Roca czy SaphirKeramik od Laufena to pomysły, które potrafią sprawić, że łazienki w swojej stylistyce stają się naprawdę przestrzeniami “blisko natury” - stwierdziła Ewa Mierzejewska. Sebastian Sałkiewicz (Development Manager w firmie Bisk) wniósł w dyskusję swoje doświadczenia z pracy nad produktami już w firmowej pracowni oraz zdradzał receptę na międzynarodowy sukces. O współpracy z rodzimymi twórcami oraz o tym jak wypadamy na tle europejskiej czołówki mówił też Jaume Cassanyer Tosque, który na co dzień pracuje w dziale badań i rozwoju Roca Polska.

Siłą polskich firm są nasi twórcy, których talent bardzo pomaga w osiąganiu sukcesu. Do tego trzeba dodać przemyślany proces wdrożenia, który już na etapie projektowania uwzględni różne czynniki i potrzeby zarówno odbiorców jak i sprzedawców - mówił przedstawiciel Bisk. Jerzy Wuttke z katedry Projektowania Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach podkreślał, że dylemat “wybierać rozwiązania standardowe czy indywidualne” znika, gdy udaje się zapewnić odpowiednio wysoki poziom wykonawstwa. Wtedy nawet łazienka wykonana ze standardowych produktów ma swój indywidualny sznyt, gdyż profesjonalna robocizna zapewni odpowiedni poziom wykonania detali. A te będą decydować o osobistym charakterze danego wnętrza.

Na zakończenie dyskusji Katarzyna Rzehak poprosiła uczestników i omówienie ciekawych przykładów konkretnych produktów, rozwiązań i technologii, które pozwolą projektować nowoczesne łazienki prywatne i publiczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY