REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie to nie sztuka

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 cze 2017 09:57
Projektowanie to nie sztuka
Maja Ganszyniec
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka
Projektowanie to nie sztuka

Udane projekty dla IKEA, liczne realizacje dla firm z różnych branż i dziedzin. Maja Ganszyniec i jej studio projektowe nie dają się zaszufladkować. Nam opowiada o swoich doświadczeniach w pracy z globalną marką oraz o tym, jak rozwijała się jej kariera.

REKLAMA

Poprzedni rok był dla Ciebie chyba wyjątkowo udany?
Maja Ganszyniec, Ganszyniec Studio:
W zasadzie dwa ostatnie lata, przez które bardzo blisko pracowałam z Ikeą, były bardzo dobre. Cały poprzedni rok mieszkałam "na pół etatu" w Szwecji, w tym okresie współpracowałam z projektowym „sercem” IKEA, czyli ich małym wewnętrznym teamem kreatywnym. Wspólnie wymyślaliśmy i przygotowywaliśmy produkty w limitowanych kolekcjach wizerunkowych na 2018 i 2019 rok. Był to też czas pełen podróży, ponieważ firma rozwija produkty na całym świecie. Tak - to był wyjątkowo intensywny, inspirujący i rozwijający rok.

Na pewno też bacznie obserwowałaś to, co działo się na rynku. Na jakieś zjawisko zwróciłaś szczególną uwagę?
Wydaje mi się, że 2016 rok to był czas, w którym można było zaobserwować znaczący rozwój marek na rynku kontraktowym. Dotyczy to szczególnie tych polskich, które najwyraźniej są już na tyle rozwinięte, by zacząć wykorzystywać potencjał tego segmentu – nie tylko w kraju.

Miło obserwować tak profesjonalne działania i promocje na europejskich targach – pojawiło się wiele nowych wzorów, firmy pokazały się w nowej odsłonie ze świeżymi produktami, podejmowano nowe współprace. Wydaje mi się, że zmiana jest bardzo istotna i zauważalna.

Studio Ganszyniec też wchodzi w takie projekty?
W ostatnim czasie z powodu bliskiej współpracy ze Szwedami skupialiśmy się na projektowaniu dla domu. Natomiast nie jesteśmy studiem ze specjalizacją. Otwieramy się na nowe, ciekawe tematy i wyzwania, również na rynku kontraktowym.

Opowiedz, jak to się stało, że doszło do Twojej współpracy z Ikeą...
Z IKEA rozpoczęłam współpracę w 2010 roku, kiedy pracowałam jeszcze z Krystianem Kowalskim i Pawłem Jasiewiczem. Projekt dotyczył kolekcji „PS 2014”. Ikea zaprosiła mnie ponownie do współpracy prawie trzy lata temu, już indywidualnie. Jako Studio Ganszyniec przygotowywaliśmy kolekcję limitowaną „Användbar”, która w sklepach pojawiła się w kwietniu ubiegłego roku. Udało się nam wdrożyć aż siedem produktów. Wszystkie wykonane są z naturalnych materiałów i wspierają zdrowy tryb życia w mieście.

Jak w praktyce wygląda praca z takim gigantem?
Sam proces nie wyróżnia się niczym szczególnym: jest brief, etap koncepcyjny, projektowy i wdrożeniowy. Jednak jest to trochę specjalizacja. Tempo pracy jest dosyć szybkie, do tego dochodzą wszystkie właściwe tylko dla IKEA warunki wynikające ze skali, ale też ich wewnętrznych norm, często bardziej wyśrubowanych niż np. normy unijne.

Co polski projektant może zyskać na współpracy ze znaną zagraniczną marką?
Tyle co każdy inny zagraniczny projektant: doświadczenie, promocję własnej pracy. Ale przede wszystkim inny punkt widzenia na procesy, zderzenie z inną mentalnością i kulturą pracy. A praca z IKEA to praca na całym świecie, więc jest z czego czerpać.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.