REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie to sport zespołowy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 23 lut 2018 12:34
Projektowanie to sport zespołowy
Gianni Giuffrida, główny architekt włoskiej marki Pininfarina
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy
Projektowanie to sport zespołowy

Jaki powinien być design? Czy dobry projekt to dzieło emocji i uczuć czy nowoczesnych technologii? O tym rozmawiali uczestnicy dyskusji, która zainaugurowała drugi dzień 4 Design Days.

REKLAMA

W sesji dyskusyjnej, którą moderował Maciej Orłoś, dziennikarz i prezenter telewizyjny, wzięli udział: Gianni Giuffrida, główny architekt włoskiej marki Pininfarina - biura projektowego specjalizującego się w tworzeniu samochodów koncepcyjnych, Pete Kercher założyciel Europejskiego Instytutu Projektowania i Niepełnosprawności, ambasador organizacji Design for All Europe, Mor Krisher, główny projektant marki Caesarstone International, Marco Poletti, designer i architekt oraz Jaume Cassanyer Tosques, architekt, product marki Laufen.

Uczestnicy dyskusji zastanawiali się wspólnie, czym jest design oraz czy procesem projektowym w większym stopniu powinny rządzić uczucia i emocje czy technologia. Pete Kercher wskazał, że zgodnie ze słownikową definicją design to koncepcja, która jest przeznaczona do natychmiastowego wykonania. W tym sensie każdy produkt, nawet najgorzej projektowany, ma za sobą pewien proces projektowy.

- To nasza odpowiedzialność, nas jako użytkowników, ale i nas jako producentów, aby wybierać dobrze zaprojektowane projekty i zmieniać w ten sposób świat na lepsze - dodał Pete Kercher.

Zgodził się z nim Mor Krisher. – To na firmach i markach spoczywa odpowiedzialność za jakość designu, stwierdził. – Żyjemy w kulturze opakowań jednorazowych i krótkoterminowych produktów. Aby nie popaść w pułapkę tanich „jednorazowych” produktów, firmy muszą pamiętać o oczekiwaniach konsumentów i o własnej odpowiedzialności za nich.

W trakcie dyskusji poruszony został wątek wpływu nowoczesnych technologii na proces projektowy. Marco Poletti zaznaczył, że design jest z natury swojej masowy, a co za tym idzie, ma konkretny wpływ na wielu ludzi. Kiedy propozycja producenta spotyka się z sukcesem, przeradza się w trend, w tendencję, która trafia do wielu osób jednocześnie. Dlatego designu nie sposób oddzielić od sfery nowoczesnych technologii i innowacji, które zmieniają ludzkie życie. Potwierdził to Mor Krisher, który dodał, że mamy obecnie do czynienia z ogromnymi zmianami wywołanymi przez rozwój technologiczny, zmianami, które są również widoczne w sferze projektowania.

- Przez ostatnie 10 lat technologia zmieniła się bardziej i szybciej niż przez poprzednie 100 lat. Nic więc dziwnego, że zmiany technologiczne spowodowały także zmiany społeczne. Nasze technologie stworzyły nowe pokolenia ludzi, a my możemy to właśnie teraz obserwować – dodał Mor Krisher.

Czy to technologia jest zatem odpowiedzialna za rozwój designu? Polemizował z tym Jaume Cassanyer Tosques, który stwierdził, że jego zdaniem w projektowaniu liczą się jednak przede wszystkim emocje i uczucia, a nie sama technologia. Zgodził się z nim Marco Poletti, który dodał, że ważne, aby emocje nie przesłoniły technologii, aby wygląd nie był ważniejszy od funkcjonalności. W tym sensie design to sposób na uczłowieczenie technologii. - W designie liczą się czytelne dla każdego zasady, a przede wszystkim prostota obsługi. Dobry design to synonim prostoty – dodał.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.