REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 maj 2017 11:40
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
LPP fot. mat. prasowe
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito

W witrynach wybranych salonów marki Mohito, należącej do grupy LPP, pojawią się prace studentów krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Projekty zostały wykonane wyłącznie z naturalnych tkanin: lnu i konopi pod okiem profesjonalnych designerów marek firmy, w ramach II edycji programu edukacyjnego – Fashion Starter. Inicjatywa skierowana jest do początkujących projektantów.

REKLAMA

Ekspozycja będzie dostępna co najmniej przez miesiąc w witrynach salonów Mohito w trzech centrach handlowych: Galerii Krakowskiej w Krakowie, domu handlowym Wars i Sawa przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, oraz w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Autorką witryn jest Agnieszka Król, która odpowiada za wygląd witryn marki Mohito w Polsce i na świecie. Każda z nich ma nieco inną kompozycję. Wszystkie łączy jednak minimalistyczna forma, prosty styl i stonowana paleta barw. Ekspozycje posiadają podobną konstrukcję. Tłem dla stylizacji prezentowanych na manekinach są fotografie ubiorów w różnych ujęciach, wykonane podczas spotkania z uczestnikami projektu w LPP ecommerce studio w Pruszczu Gdańskim. Kolorystyka projektów utrzymana jest w barwach ziemi. Pastelowe odcienie brązu, beżu i kobaltu podkreśla monochromatyczna biel i ciepłe światło. Aranżacja dopełniona przez przenikające się matowe i połyskujące struktury tkanin daje wrażenie lekkości i trójwymiarowości.

Prezentowane sylwetki są efektem projektu zrealizowanego przez LPP wraz ze studentami Pracowni Projektowania Ubioru w celu przekazania im praktycznej wiedzy na temat procesu projektowania oraz zapoznania ich ze specyfiką tworzenia projektów komercyjnych. Prace warsztatowe poprzedzone były teoretycznym wstępem w postaci serii wykładów prowadzonych przez projektantów i trend researcherów: Mariusza Grzyba oraz Magdę Korczyk (House). Tematem przewodnim samych warsztatów były materiały z włókien naturalnych, poddawane różnorodnym procesom wykańczalniczym. Obie instytucje zdecydowały się połączyć siły, by wykazać, że ekologiczne tkaniny, w tym przypadku len i konopie, mogą być inspiracją i niezwykle ciekawą materią dla współczesnej mody.

- Prezentowana kolekcja to dla nas kolejny dowód na to jak owocna może być współpraca marki z uczelniami. Tym razem zdecydowaliśmy się na współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie, gdyż obok Gdańska to jedna z ważniejszych dla nas lokalizacji – to tutaj projektowane są kolekcje naszych dwóch marek Mohito i House. Staramy się więcej czasu poświęcać kooperacji z lokalnymi uczelniami. Rozwijamy nasze zespoły i poszukujemy wykształconych projektantów, którzy są otwarci na zdobywanie doświadczenia właśnie w naszej firmie. Być może i uczestnicy projektu dołączą wkrótce do naszego zespołu projektującego dla największych polskich marek odzieżowych  – mówi Joanna Chrzanowska, specjalistka ds. employer brandingu w LPP.

Uczestnicy pod okiem doświadczonych projektantów: Katarzyny Ryś (Mohito) i Łukasza Smoły (Reserved) wykonali szkice żurnalowe i rysunki techniczne poszczególnych modeli, które następnie zostały odszyte z pomocą krawców i technologów współpracujących z Otwartą Pracownią Projektowania Ubioru. Zwieńczeniem prac była sesja zdjęciowa z udziałem modeli, która odbyła się w studio e-commerce LPP.

LPP od wielu lat współpracuje z uczelniami artystycznymi i organizuje warsztaty, podczas których projektanci firmy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Od dwóch lat projekty edukacyjne realizowane są pod nazwą Fashion Starter. W I edycji studenci gdańskiej ASP mierzyli się z wyzwaniem zaadaptowania własnych wizji artystycznych, czyli tzw. sylwetek abstrakcyjnych do wymogów kolekcji komercyjnej. Ich prace prezentowano jesienią ubiegłego roku w witrynach Reserved w centrach handlowych w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Łodzi i Poznaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.