REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 maj 2017 11:40
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
LPP fot. mat. prasowe
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito
Projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w witrynach Mohito

W witrynach wybranych salonów marki Mohito, należącej do grupy LPP, pojawią się prace studentów krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Projekty zostały wykonane wyłącznie z naturalnych tkanin: lnu i konopi pod okiem profesjonalnych designerów marek firmy, w ramach II edycji programu edukacyjnego – Fashion Starter. Inicjatywa skierowana jest do początkujących projektantów.

REKLAMA

Ekspozycja będzie dostępna co najmniej przez miesiąc w witrynach salonów Mohito w trzech centrach handlowych: Galerii Krakowskiej w Krakowie, domu handlowym Wars i Sawa przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, oraz w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Autorką witryn jest Agnieszka Król, która odpowiada za wygląd witryn marki Mohito w Polsce i na świecie. Każda z nich ma nieco inną kompozycję. Wszystkie łączy jednak minimalistyczna forma, prosty styl i stonowana paleta barw. Ekspozycje posiadają podobną konstrukcję. Tłem dla stylizacji prezentowanych na manekinach są fotografie ubiorów w różnych ujęciach, wykonane podczas spotkania z uczestnikami projektu w LPP ecommerce studio w Pruszczu Gdańskim. Kolorystyka projektów utrzymana jest w barwach ziemi. Pastelowe odcienie brązu, beżu i kobaltu podkreśla monochromatyczna biel i ciepłe światło. Aranżacja dopełniona przez przenikające się matowe i połyskujące struktury tkanin daje wrażenie lekkości i trójwymiarowości.

Prezentowane sylwetki są efektem projektu zrealizowanego przez LPP wraz ze studentami Pracowni Projektowania Ubioru w celu przekazania im praktycznej wiedzy na temat procesu projektowania oraz zapoznania ich ze specyfiką tworzenia projektów komercyjnych. Prace warsztatowe poprzedzone były teoretycznym wstępem w postaci serii wykładów prowadzonych przez projektantów i trend researcherów: Mariusza Grzyba oraz Magdę Korczyk (House). Tematem przewodnim samych warsztatów były materiały z włókien naturalnych, poddawane różnorodnym procesom wykańczalniczym. Obie instytucje zdecydowały się połączyć siły, by wykazać, że ekologiczne tkaniny, w tym przypadku len i konopie, mogą być inspiracją i niezwykle ciekawą materią dla współczesnej mody.

- Prezentowana kolekcja to dla nas kolejny dowód na to jak owocna może być współpraca marki z uczelniami. Tym razem zdecydowaliśmy się na współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie, gdyż obok Gdańska to jedna z ważniejszych dla nas lokalizacji – to tutaj projektowane są kolekcje naszych dwóch marek Mohito i House. Staramy się więcej czasu poświęcać kooperacji z lokalnymi uczelniami. Rozwijamy nasze zespoły i poszukujemy wykształconych projektantów, którzy są otwarci na zdobywanie doświadczenia właśnie w naszej firmie. Być może i uczestnicy projektu dołączą wkrótce do naszego zespołu projektującego dla największych polskich marek odzieżowych  – mówi Joanna Chrzanowska, specjalistka ds. employer brandingu w LPP.

Uczestnicy pod okiem doświadczonych projektantów: Katarzyny Ryś (Mohito) i Łukasza Smoły (Reserved) wykonali szkice żurnalowe i rysunki techniczne poszczególnych modeli, które następnie zostały odszyte z pomocą krawców i technologów współpracujących z Otwartą Pracownią Projektowania Ubioru. Zwieńczeniem prac była sesja zdjęciowa z udziałem modeli, która odbyła się w studio e-commerce LPP.

LPP od wielu lat współpracuje z uczelniami artystycznymi i organizuje warsztaty, podczas których projektanci firmy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Od dwóch lat projekty edukacyjne realizowane są pod nazwą Fashion Starter. W I edycji studenci gdańskiej ASP mierzyli się z wyzwaniem zaadaptowania własnych wizji artystycznych, czyli tzw. sylwetek abstrakcyjnych do wymogów kolekcji komercyjnej. Ich prace prezentowano jesienią ubiegłego roku w witrynach Reserved w centrach handlowych w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Łodzi i Poznaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY