REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum 2017: Czym biura kuszą pracowników?

  • Autor: propertydesign.pl
  • 02 paź 2017 11:42
Property Forum 2017: Czym biura kuszą pracowników?
fot. PTWP

Biurowe rowery, budki telefoniczne, pokoje dla mam z dziećmi, wielkie kuchnie – tak dziś wyglądają nowoczesne open space’y. Inwestowanie w przestrzeń biurową pozwala zatrzymać pracowników i przyciągnąć nowych. - Nie istnieje jednak jeden schemat dobrego biura, bo on zależy od profilu firmy – zgodnie uznali paneliści sesji „Dobrze zaprojektowane biuro to inwestycja w ludzi”, która odbyła się podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Pokaż mi swoje biuro, a powiem ci, czy chcę z tobą pracować – tak można podsumować obecny na rynku trend. Wygląd i lokalizacja biura są dziś instrumentami marketingowymi. Aranżacja przestrzeni świadczy o kulturze organizacyjnej firmy, jest wizytówką, na którą bacznie zwracają też uwagę potencjalni jej klienci.

- Współpracowaliśmy z agencją reklamową, która po urządzeniu sali do prezentacji projektów klientom, stwierdziła, że w dwóch na pięć przypadków udało się podpisać kontrakt m.in. właśnie dzięki temu, że aranżacja biura zrobiła na nich wrażenie. Biuro jest narzędziem sprzedaży i sposobem wyrażania wartości firmy – twierdzi Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield.

Minionki dla dorosłych

– Nie bójmy się open space’ów. To już nie są znane z przeszłości szwalnie. Inwestowanie w dobrze zaaranżowaną przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – twierdzi Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland

Zmiana organizacji biura z systemu gabinetowego na open space’owy wymaga przygotowania personelu. Na przykład firma HB Reavis Poland organizowała badania i warsztaty, w których uczestniczyli oddelegowani z każdego działu ambasadorzy.

– Wymyśliliśmy, aby patronem tej zmiany zostały Minionki. Odegrały świetną rolę w trakcie przeprowadzki i tuż po niej, gdy trzeba było ustalić kodeks użytkowania nowo zaaranżowanej przestrzeni – opowiada Mariola Stawińska.

Dodaje, że zasady ułożone zostały w porozumieniu z wszystkimi pracownikami. – A minionkowe muffinki podczas uroczystego otwarcia ładnie podkreślały tę wspólnotę – przyznaje Mariola Stawińska.

Potem, podczas rekrutacji przyszli pracownicy, którzy oglądali nowe biuro wychodzili zachwyceni, mówiąc: „U was jest bardzo fajnie, chcę tu pracować”.

– W dodatku dwa lata po przeprowadzce znacznie się poprawiła komunikacja w firmie i zaangażowanie pracowników – wyjaśnia Mariola Stawińska.

 Biuro jak u Google’a

Z kolei Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield zwraca uwagę na to jak ważne są badania, które mają zobrazować oczekiwania firmy, jeśli chodzi o wygląd biura.

– Analizy pokazują jak ludzie pracują. Drugim ich celem jest zarządzanie zmianą, czyli przekonanie pracowników, że dane rozwiązanie się sprawdzi – tłumaczy Maciej Markowski.

Ekspert dodaje, że najważniejszym elementem, którego nie można pomijać jest zrozumienie celów biznesowych firmy poprzez zorganizowanie warsztatów.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.