REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum 2017: Czym biura kuszą pracowników?

  • Autor: propertydesign.pl
  • 02 paź 2017 11:42
Property Forum 2017: Czym biura kuszą pracowników?
fot. PTWP

Biurowe rowery, budki telefoniczne, pokoje dla mam z dziećmi, wielkie kuchnie – tak dziś wyglądają nowoczesne open space’y. Inwestowanie w przestrzeń biurową pozwala zatrzymać pracowników i przyciągnąć nowych. - Nie istnieje jednak jeden schemat dobrego biura, bo on zależy od profilu firmy – zgodnie uznali paneliści sesji „Dobrze zaprojektowane biuro to inwestycja w ludzi”, która odbyła się podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Pokaż mi swoje biuro, a powiem ci, czy chcę z tobą pracować – tak można podsumować obecny na rynku trend. Wygląd i lokalizacja biura są dziś instrumentami marketingowymi. Aranżacja przestrzeni świadczy o kulturze organizacyjnej firmy, jest wizytówką, na którą bacznie zwracają też uwagę potencjalni jej klienci.

- Współpracowaliśmy z agencją reklamową, która po urządzeniu sali do prezentacji projektów klientom, stwierdziła, że w dwóch na pięć przypadków udało się podpisać kontrakt m.in. właśnie dzięki temu, że aranżacja biura zrobiła na nich wrażenie. Biuro jest narzędziem sprzedaży i sposobem wyrażania wartości firmy – twierdzi Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield.

Minionki dla dorosłych

– Nie bójmy się open space’ów. To już nie są znane z przeszłości szwalnie. Inwestowanie w dobrze zaaranżowaną przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – twierdzi Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland

Zmiana organizacji biura z systemu gabinetowego na open space’owy wymaga przygotowania personelu. Na przykład firma HB Reavis Poland organizowała badania i warsztaty, w których uczestniczyli oddelegowani z każdego działu ambasadorzy.

– Wymyśliliśmy, aby patronem tej zmiany zostały Minionki. Odegrały świetną rolę w trakcie przeprowadzki i tuż po niej, gdy trzeba było ustalić kodeks użytkowania nowo zaaranżowanej przestrzeni – opowiada Mariola Stawińska.

Dodaje, że zasady ułożone zostały w porozumieniu z wszystkimi pracownikami. – A minionkowe muffinki podczas uroczystego otwarcia ładnie podkreślały tę wspólnotę – przyznaje Mariola Stawińska.

Potem, podczas rekrutacji przyszli pracownicy, którzy oglądali nowe biuro wychodzili zachwyceni, mówiąc: „U was jest bardzo fajnie, chcę tu pracować”.

– W dodatku dwa lata po przeprowadzce znacznie się poprawiła komunikacja w firmie i zaangażowanie pracowników – wyjaśnia Mariola Stawińska.

 Biuro jak u Google’a

Z kolei Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield zwraca uwagę na to jak ważne są badania, które mają zobrazować oczekiwania firmy, jeśli chodzi o wygląd biura.

– Analizy pokazują jak ludzie pracują. Drugim ich celem jest zarządzanie zmianą, czyli przekonanie pracowników, że dane rozwiązanie się sprawdzi – tłumaczy Maciej Markowski.

Ekspert dodaje, że najważniejszym elementem, którego nie można pomijać jest zrozumienie celów biznesowych firmy poprzez zorganizowanie warsztatów.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY