REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum: Nie każda firma potrzebuje biura Google’a

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 wrz 2017 09:48
Property Forum: Nie każda firma potrzebuje biura Google’a
fot. PTWP

Nie bójmy się open space’ów. To już nie są znane z przeszłości szwalnie. Inwestowanie w dobrze zaaranżowaną przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – stwierdziła Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland na sesji „Dobrze zaprojektowane biuro to inwestycja w ludzi. Jak być magnesem dla pracowników i sprostać ich oczekiwaniom”, która odbyła się podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Zmiana organizacji biura z systemu gabinetowego na open space’owy wymaga przygotowania personelu. Na przykład firma HB Reavis Poland organizowała badania i warsztaty, w których uczestniczyli oddelegowani z każdego działu ambasadorzy.

- Wymyśliliśmy, aby patronem tej zmiany zostały Minionki. Odegrały świetną rolę w trakcie przeprowadzki i tuż po niej, gdy trzeba było ustalić kodeks użytkowania nowo zaaranżowanej przestrzeni – opowiada Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland.

Dodaje, że zasady ułożone zostały w porozumieniu z wszystkimi pracownikami. – A minionkowe muffinki podczas uroczystego otwarcia ładnie podkreślały tę wspólnotę – przyznaje Mariola Stawińska.

Dodaje, że potem podczas rekrutacji przyszli pracownicy, którzy oglądali nowe biuro wychodzili zachwyceni, mówiąc: „U was jest bardzo fajnie, chcę tu pracować”.

- W dodatku przez dwa lata po przeprowadzce znacznie się poprawiła komunikacja w firmie i zaangażowanie pracowników. Sądzę, że inwestowanie w przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – wyjaśnia Mariola Stawińska.

Biuro typu: kopiuj wklej

Z kolei Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield zwraca uwagę na to jak ważne są badania, które mają zobrazować oczekiwania firmy, jeśli chodzi o wygląd biura.

– Badania mówią jak ludzie pracują. Drugim ich celem jest zarządzanie zmianą, czyli przekonanie pracowników, że dane rozwiązanie się sprawdzi – tłumaczy Maciej Markowski.

Ekspert dodaje, że najważniejszym elementem, którego nie można pomijać jest zrozumienie celów biznesowych firmy poprzez zorganizowanie warsztatów.

– Pokażą one, czy priorytetem jest cięcie kosztów, co jest bardzo częste, czy zatrzymanie pracowników, czy poprawa komunikacji – wyjaśnia Maciej Markowski.

Firma Cushman & Wakefield w czerwcu zebrała 120 tys. ankiet z całego świata. Dzięki takiej dokumentacji można zrozumieć jakie przestrzenie pomogły przy tworzeniu wspólnoty, albo dały możliwość pracy w skupieniu. Jednak, jak podkreśla Maciej Markowski, warto podejść do każdej firmy indywidualnie.

- System „kopiuj - wklej” jest poważnym grzechem. Przez ostatnie lata wciąż powtarzałem: nie każda firma potrzebuje biura Google’a. To był mój wielki ból, bo prawie każdy mówił: Chcę mieć takie biuro – opowiada Maciej Markowski.

Dlatego jego zdaniem w badaniach należy łączyć ilość z jakością, czyli wywiady i ankiety, które pozwalają się każdemu wypowiedzieć z obiektywną obserwacją faktycznie wykorzystywanej powierzchni.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.