REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum: Nie każda firma potrzebuje biura Google’a

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 wrz 2017 09:48
Property Forum: Nie każda firma potrzebuje biura Google’a
fot. PTWP

Nie bójmy się open space’ów. To już nie są znane z przeszłości szwalnie. Inwestowanie w dobrze zaaranżowaną przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – stwierdziła Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland na sesji „Dobrze zaprojektowane biuro to inwestycja w ludzi. Jak być magnesem dla pracowników i sprostać ich oczekiwaniom”, która odbyła się podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Zmiana organizacji biura z systemu gabinetowego na open space’owy wymaga przygotowania personelu. Na przykład firma HB Reavis Poland organizowała badania i warsztaty, w których uczestniczyli oddelegowani z każdego działu ambasadorzy.

- Wymyśliliśmy, aby patronem tej zmiany zostały Minionki. Odegrały świetną rolę w trakcie przeprowadzki i tuż po niej, gdy trzeba było ustalić kodeks użytkowania nowo zaaranżowanej przestrzeni – opowiada Mariola Stawińska, Senior HR Business Partner HB Reavis Poland.

Dodaje, że zasady ułożone zostały w porozumieniu z wszystkimi pracownikami. – A minionkowe muffinki podczas uroczystego otwarcia ładnie podkreślały tę wspólnotę – przyznaje Mariola Stawińska.

Dodaje, że potem podczas rekrutacji przyszli pracownicy, którzy oglądali nowe biuro wychodzili zachwyceni, mówiąc: „U was jest bardzo fajnie, chcę tu pracować”.

- W dodatku przez dwa lata po przeprowadzce znacznie się poprawiła komunikacja w firmie i zaangażowanie pracowników. Sądzę, że inwestowanie w przestrzeń biurową pozwala na zatrzymanie pracowników i przyciągnięcie nowych – wyjaśnia Mariola Stawińska.

Biuro typu: kopiuj wklej

Z kolei Maciej Markowski, dyrektor ds. workplace strategy Cushman & Wakefield zwraca uwagę na to jak ważne są badania, które mają zobrazować oczekiwania firmy, jeśli chodzi o wygląd biura.

– Badania mówią jak ludzie pracują. Drugim ich celem jest zarządzanie zmianą, czyli przekonanie pracowników, że dane rozwiązanie się sprawdzi – tłumaczy Maciej Markowski.

Ekspert dodaje, że najważniejszym elementem, którego nie można pomijać jest zrozumienie celów biznesowych firmy poprzez zorganizowanie warsztatów.

– Pokażą one, czy priorytetem jest cięcie kosztów, co jest bardzo częste, czy zatrzymanie pracowników, czy poprawa komunikacji – wyjaśnia Maciej Markowski.

Firma Cushman & Wakefield w czerwcu zebrała 120 tys. ankiet z całego świata. Dzięki takiej dokumentacji można zrozumieć jakie przestrzenie pomogły przy tworzeniu wspólnoty, albo dały możliwość pracy w skupieniu. Jednak, jak podkreśla Maciej Markowski, warto podejść do każdej firmy indywidualnie.

- System „kopiuj - wklej” jest poważnym grzechem. Przez ostatnie lata wciąż powtarzałem: nie każda firma potrzebuje biura Google’a. To był mój wielki ból, bo prawie każdy mówił: Chcę mieć takie biuro – opowiada Maciej Markowski.

Dlatego jego zdaniem w badaniach należy łączyć ilość z jakością, czyli wywiady i ankiety, które pozwalają się każdemu wypowiedzieć z obiektywną obserwacją faktycznie wykorzystywanej powierzchni.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY