REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 mar 2018 09:00
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
fot. Mateusz Bieniaszczyk
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania
Przedszkole do nauki i zabawy. Zachęca dzieci do integracji i odkrywania

Nowo powstałe przedszkola w Polsce zachwycają dobrym designem. To coraz częściej nowoczesna, przyjazna i kreatywna przestrzeń. Z myślą o małych odkrywcach powstało poznańskie przedszkole spod kreski Atelier Starzak Strebicki.

REKLAMA

Realizacja stanowiła integralną część projektu, w którym bierze udział przedszkole, poświęconego idei aktywnego uczenia się małych ludzi w otoczeniu przedszkolnym. Jej celem było takie zaaranżowanie przestrzeni nauki i zabawy, które ułatwi wprowadzanie zmian w systemie pracy z dziećmi zgodnie z zamysłem projektu.

Na piętrze budynku przedszkola znajdują się dwie przylegające do siebie przestronne sale na planie prostokąta, które do tej pory oddzielały dwuskrzydłowe – i najczęściej zamknięte – drzwi. Po konsultacjach z przedszkolankami prowadzącymi sąsiadujące grupy, zdecydowano się na otwarcie przestrzeni i swobodny przepływ dzieci oraz przedszkolnych aktywności między pomieszczeniami. Masywne tapicerowane drzwi zastąpione zostały przez przesuwane drewniane panele pomalowane do połowy wysokości emulsją tablicową. W obydwu pomieszczeniach wycyklinowano i zaolejowano oryginalny dębowy parkiet. Definiując charakter każdego z wnętrz wykorzystano zróżnicowane doświetlenie sal wynikające z ich usytuowania na linii północ-południe.

W pomieszczeniu północnym, z oknami ciągnącymi się wzdłuż dwóch szczytowych ścian została wygospodarowana przestrzeń na pracownię plastyczną – twórczą, ale raczej spokojną pracę małych rąk. Pod oknami, które wychodzą na teren przed wejściem do przedszkola, na całej długości został zainstalowany szeroki parapet. Służyć ma przede wszystkim za blat roboczy, ale stanowi również dogodny punkt widokowy do obserwowania życia na zewnątrz budynku, dotychczas pozostającego poza zasięgiem wzroku przedszkolaków.

W pomieszczeniu południowym – doświetlonym przestronnymi oknami wychodzącymi na zadrzewiony przedszkolny plac zabaw – elementem definiującym (i dominującym) jest zajmująca róg sali, zabezpieczona siatką antresola, umożliwiająca zarówno obserwowanie wszystkiego spod sufitu, jak i schowanie się w kąciku piętro niżej. Schody na antresolę pełnią jednocześnie rolę audytorium. Tutaj również wzdłuż okien ciągnie się szeroki drewniany parapet, na którym można zarówno układać klocki, jak i po prostu posiedzieć i popatrzeć na świat.

Każda z sal podzielona została na strefy: stolikową, ulokowaną przy samym wejściu – gdzie dzieci jedzą posiłki i zabawy wspólnej – w centrum, co dzięki otwartemu przejściu między salami daje naprawdę spory metraż do robienia tego, co przedszkolaki potrafią robić najlepiej. Trzecia strefa – inna w sali północnej (aktywność plastyczna) i w sali południowej (aktywność fizyczna) zachęca dzieci do integracji i eksplorowania obydwu połączonych sal. Poszczególne strefy oddzielone są od siebie niskimi mobilnymi szafkami, mieszczącymi wszystkie rzeczy potrzebne do pracy i zabawy, które pozwalają – w zależności od potrzeb i wyobraźni – to kurczyć, to rozszerzać przestrzeń.

Projekt: Przedszkole nr 42 „Kwiaty Polskie”
Biuro projektowe: Atelier Starzak Strebicki
Lokalizacja: Poznań, Polska
Rok: 2017
Program: Przebudowa wnętrza 2 sal lekcyjnych w Przedszkolu nr 42 „Kwiaty Polskie”
Powierzchnia: 140 mkw.
Zdjęcia: Mateusz Bieniaszczyk

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.