REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Przepis na sukces restauracyjnego ogródka

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 cze 2019 13:34
fot. mat. prasowe Croswood

Najlepszy sposób, żeby zwiększyć zysk restauracji w sezonie wiosenno-letnim? Wystawić ogródek. Amerykańscy eksperci szacują, że ten prosty zabieg może przynieść kilku-dziesięcioprocentowy wzrost zysków. Wystarczy zastosować się do kilku porad.

REKLAMA

Według analizy przeprowadzonej przez Vucerevich Simons Advisory Group (VSAG), amerykańską firmę konsultingową specjalizującą się w doradztwie podmiotom branży restauracyjnej, ustawiając miejsca siedzące na zewnątrz lokalu można zwiększyć zyski nawet o 65 proc. Choć trzeba liczyć się ze zwiększonym kosztami pracy (dodatkowa obsługa), opłatami za korzystanie z przestrzeni publicznej i kupnem wyposażenia, czas zwrotu z inwestycji jest często krótszy niż jeden sezon. Jakie rady dla restauratorów planujących otworzyć się na obsługę gości na zewnątrz mają eksperci?

Zachowaj spójny wystrój wewnątrz i na zewnątrz

Według zaleceń VSAG ważne jest, by zewnętrzne strefa lokalu dopełniała wystroju wewnątrz i wzmacniała skojarzenia z marką restauracji. Jeśli na przykład w środku panuje ciepła atmosfera, kreowana przez bogate dodatki i solidne, drewniane elementy, ustawienie na zewnątrz ażurowych białych stolików będzie nie na miejscu. Zachowanie głównego schematu kolorystycznego i odwzorowanie charakterystycznych elementów wystroju pozwoli ujednolicić wrażenia w obu przestrzeniach. Z drugiej strony, zastosowanie barw, tekstur i akcesoriów dopełniających te wykorzystane w lokalu pomogą wyodrębnić ogródek i sprawić, że będzie miał własny, unikalny sznyt. By zachował go na dłużej niż jeden sezon, należy wyposażyć go w łatwe w czyszczeniu i utrzymaniu meble odporne na działanie warunków atmosferycznych. – Restauratorom, właścicielom hoteli i wszelkich innych przedsiębiorstw, których działalność zakłada sadowienie gości na zewnątrz, warto polecić meble z kompozytu na bazie łuski ryżowej. Ze względu na swój unikalny skład nie chłoną one wody, są więc odporne na wilgoć, zmiany temperatury i oddziaływania drobnoustrojów – nie odkształcają się, nie pękają i nie gniją. Czyszczenie wymaga jedynie szmatki i wody. Co więcej, barwienie powierzchni farbami typu FVG i zabezpieczenie jej lakierem RFS pozwala dowolnie dopasować kolor do koncepcji miejsca, a przy zastosowaniu ciemnych brązów wyposażenie wygląda jak wykonane z egzotycznych gatunków drewna – opowiada Michał Czajkowski, manager ds. sprzedaży firmy Croswood, polskiego producenta profili kompozytowych na bazie łuski ryżowej do mebli oraz elementów małej architektury ogrodowej.

Mądrze gospodaruj uzyskaną przestrzenią

Ciesząc się z powiększenia metrażu lokalu o ogródek, należy zachować umiar w jego zagospodarowaniu i trzeźwo podejść do kwestii jego obsługi. Jeśli przestrzeń ma być komfortowa i zapraszająca, stoliki powinny być od siebie oddalone co najmniej na długość ramienia – tak, by goście mogli skupić się na swoich towarzyszach, a nie na mimowolnie podsłuchanych rozmowach sąsiadów. Klienci natychmiast wyczują także jeśli ogródek będzie dla obsługi miejscem drugiej kategorii. Zwiększając powierzchnię lokalu, trzeba więc zadbać o to, by w restauracji było dość obsługi do skutecznego prowadzenie serwisu wewnątrz i na zewnątrz lokalu.

Puść wodze fantazji i uruchom kreatywność

Uruchomienie ogródka to wspaniała okazja, by stworzyć unikalne, przyciągające wzrok przechodniów punkty charakterystyczne. Duże donice ze świeżymi ziołami do użytku szefa kuchni? Mogą wspaniale powiązać wnętrze restauracji z jej zewnętrzną strefą. Kilka dodatkowych pozycji w menu tylko dla gości patio? Mojito przygotowane z rosnącej w donicach mięty? Kuszące wieczorami świece lub migoczące światełka? A może unikalna aranżacja ogródka z własną gamą kolorystyczną przejawiającą się w meblach, obrusach, zastawie i kwiatach? Możliwości są nieograniczone, a ugrać da się naprawdę wiele.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.