REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przyszłość oświetlenia biurowego. Nowe technologie i personalizacja

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 wrz 2019 14:31
Przyszłość oświetlenia biurowego. Nowe technologie i personalizacja
fot. mat. prasow

Rozwój technologii opartych na Internecie Rzeczy, połączeniach sieciowych
i aplikacjach zmienia rynek biurowy. Ciągłe innowacje wywierają znaczący wpływ na deweloperów i najemców, stawiając przed nimi coraz to nowsze wyzwania, jednocześnie dając im ogromne możliwości rozwoju.

REKLAMA

Analizy rynkowe wskazują, że w związku z wykładniczym rozwojem technologii do 2035 roku na świecie będzie ze sobą połączonych nawet 250 mld urządzeń. Budynki i przestrzenie biurowe będą jednym z głównych beneficjentów inteligentnych rozwiązań, a podstawą ekspansji technologii budynkowych będzie integracja systemów.

To właśnie ich konsolidacja umożliwia zwiększenie oszczędności i poprawienie komfortu użytkowania przestrzeni biurowej. Dzisiejsze „inteligentne budynki” przynoszą korzyści zarówno administratorom, dostarczając wiele informacji o sposobie użytkowania danego biura, jak i samym pracownikom, pozwalając na personalizację ich miejsca pracy.

Firma Signify stworzyła system Interact Office, który odpowiada na potrzeby rynku i globalne trendy. System powstał w myśl wykorzystania infrastruktury oświetleniowej nie tylko do kompensacji ciemności, ale też na przykład do analizy zajętości przestrzeni. Kontrola taka odbywa się przez specjalne czujniki wbudowane w oprawy oświetleniowe, które komunikują się ze sobą, dzięki czemu zyskujemy dostęp do danych o użytkowaniu przestrzeni przez pracowników.

The Edge w Amsterdamie to „najinteligentniejszy budynek na świecie”, a zarazem jeden z pierwszych biurowców z systemem Interact Office. W 2016 roku budynek wyposażono w nowoczesne sensory do mierzenia zajętości przestrzeni. Firma Deloitte, która posiada tam swoją siedzibę, już po trzech latach wykorzystywania systemu zwiększyła liczbę pracowników w budynku o 1000 osób, a koszt przestrzeni przypadającej na jednego pracownika spadł o 35 proc.

- System Interact to przełomowe rozwiązanie, które powstało dzięki połączeniu trzech technologii: LED, chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy. LED gwarantuje wysoką jakość oświetlenia i redukcję kosztów energii elektrycznej. Chmura zapewnia swobodny, zdalny dostęp do systemu, z każdego miejsca na świecie. Natomiast Internet Rzeczy pozwala zbierać dane, które służą między innymi do optymalizacji wykorzystywanej przestrzeni – wyjaśnia Iwona Łuniewska-Plona, Business Development Manager  w Signify.

Dzięki protokołowi API, inteligentne oświetlenie Interact można w łatwy sposób integrować z innymi systemami do obsługi biur, jak BMS czy system klimatyzacji. Interact oprócz danych na temat oświetlenia czy zajętości przestrzeni może dostarczyć informacje o temperaturze, wilgotności powietrza, stężeniu CO2 czy poziomie hałasu. System współpracuje z różnymi aplikacjami, które umożliwiają zarządcom oraz administratorom budynków na tworzenie bardziej komfortowych miejsc pracy, a także zdalne zarządzanie i sterowanie budynkiem.

- Jednym z wyzwań, przed jakimi dziś stoją firmy jest tworzenie takich miejsc pracy, w których będzie czuł się dobrze zarówno 25. jak i 55. latek. Wymaga to jednak innego podejścia do projektowania przestrzeni biurowej, która musi dać użytkownikowi możliwość dopasowania jej do swoich indywidualnych potrzeb. Odpowiedzią na to jest właśnie system Interact – mówi Agnieszka Operhalska, dyrektor sprzedaży Rynku Komercyjnego, Signify.

Personalizacja biura, to kolejny trend obok nowych technologii, który odegrał istotną rolę w procesie projektowania Interact. W ramach systemu pracownicy zyskują dostęp do aplikacji, dzięki której mogą między innymi, sterować oświetleniem, wywoływać sceny oświetleniowe czy zmienić temperaturę w pomieszczeniu, a w efekcie czuć się jeszcze bardziej komfortowo i przyjemnie w danym miejscu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.