REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przytulnie jak w... biurze

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 kwi 2018 15:04
Przytulnie jak w... biurze
Przykładem z warszawskiego rynku biurowego jest umieszczenie rzeźby w atrium biurowca Q22, której autorem jest znany polski artysta Jerzy Kędziora, fot. mat. prasowe

Znaczna część mieszkańców miast spędza w biurach większość swojego zawodowego życia. Biura stają się wizytówkami firm, przyciągają lub zatrzymują talenty wreszcie biurowce wzbogacają ofertę miast współtworząc nowoczesne miejskie przestrzenie. Rosnąca konkurencja na rynku wpłynęła na ewolucję rynku: obniżki czynszów i inne zachęty finansowe nie są już jedynymi koniecznymi zabiegami, by pozyskać najemców.

REKLAMA

Istotny staje się kontekst miejsca, w których powstają nieruchomości: współpraca ze społecznościami, kultura i sztuka w biurowcach, wysokiej jakości przestrzenie wspólne to tylko niektóre z ważnych aspektów budowy wartości nowoczesnego projektu biurowego.

W 2017 roku do użytku oddano w Warszawie 27 nowych budynków biurowych o powierzchni ponad 275 tysięcy metrów kwadratowych. W budowie pozostaje obecnie około 800 tysięcy metrów kwadratowych*. Można więc zakładać wzrost konkurencji pomiędzy budynkami o najemców. W takich warunkach rynkowych kluczowe staje się dopracowanie każdego elementu: od wysokiej jakości samej architektury budynku przez detale w postaci małej architektury, odpowiednio zaprojektowanej zieleni aż po wykreowanie przyjaznego środowiska dla najemców na przykład poprzez implementację sztuki w przestrzenie biurowe – mówi Mariusz Rosiek z pracowni Proarchitektura. Osoby użytkujące powierzchnie biurowe chcą czuć się komfortowo: mieć dostęp do odpowiedniego światła, infrastruktury, technologii, miejsc odpoczynku, ale także nierzadko czuć się wyróżnionymi poprzez prestiżową lokalizację i niepowtarzalne elementy, jak dzieła sztuki wyeksponowane w częściach wspólnych budynków biurowych – dodaje Mariusz Rosiek.

W budowie przewagi konkurencyjnej budynków biurowych istotną rolę odgrywać może unikalny kontekst miejsca, w którym nieruchomość powstaje. Architekci od zawsze uważnie analizowali lokalne uwarunkowania przed rozpoczęciem projektowania budynku. Obecnie inwestorzy w miarę dojrzewania polskiego rynku, wzrostu konkurencji i świadomości Polaków coraz częściej upatrywać mogą swojej szansy we współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami, polskimi artystami i innymi podmiotami funkcjonującymi na lokalnym rynku. Na przykład mogą angażować firmy wynajmujące powierzchnie w ich biurowcach w działania obliczone na promocję lokalnych wartości, artystów, czy wsparcie różnych organizacji – mówi Mariusz Rosiek. Ostatnim przykładem z warszawskiego rynku biurowego jest umieszczenie rzeźby w atrium biurowca Q22, której autorem jest znany polski artysta Jerzy Kędziora, autor rzeźb balansujących, którego prace wystawiane były już w wielu miejscach na świecie. Takie działania nie tylko sprzyjają poprawie estetyki miejsca, ale także przyczyniają się do popularyzacji sztuki i twórczości artystycznej, a także kreują dodatkową wartość dla miasta i samych użytkowników budynku – podkreśla Mariusz Rosiek.

Rozwój rynku biurowego determinują czynniki ekonomiczne, technologiczne czy społeczne. Wysoki popyt na nowoczesne powierzchnie biurowe według prognoz analityków rynku w najbliższym czasie utrzyma się do czego zachęcają pozytywne dane płynące z gospodarki. To dobry moment, by zbudować dla siebie wartość dodaną poprzez kreatywne pomy

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.