REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Raport: Czego pragną pracownicy? Wcale nie hamaków i siłowni

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 paź 2019 13:26
Raport: Czego pragną pracownicy? Wcale nie hamaków i siłowni
fot. mat. Savills

Nie hamaki i siłownia, lecz czyste biuro w dogodnej lokalizacji, to faktyczne priorytety współczesnych pracowników dotyczące miejsca pracy, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Savills. Pracownicy w Polsce chcą mieć wpływ na wygląd biura, w którym pracują a większość ich oczekiwań nie odbiega znacząco od tych, które zgłaszali pracownicy z krajów Europy Zachodniej.

REKLAMA

Raport What Workers Want („Czego pragną pracownicy?”) prezentuje wyniki badania przeprowadzonego wiosną 2019 r. na zlecenie firmy doradczej Savills. W ramach niego przeanalizowano potrzeby związane z miejscem pracy ponad 11 000 pracowników biurowych z 11 krajów Europy, w tym ponad 1000 osób z Polski.

W wyniku przeprowadzonego badania okazało się, że dla polskich pracowników najważniejsza w biurze jest… czystość. Ponad 90% respondentów wskazuje ten czynnik jako ważny lub bardzo ważny. Jest ona dużo wyżej ceniona, niż np. dostęp do miejsca parkingowego czy posiadanie odpowiednich sal konferencyjnych na potrzeby spotkań.

- Wyniki badania pokazują jasno, że niezależnie od trendów w aranżacji wnętrz, tym o co pracodawcy powinni zadbać w pierwszej kolejności są absolutne podstawy. Jeśli biuro nie będzie czyste, jeśli nie zapewnimy w nim odpowiedniej temperatury czy oświetlenia, to nie ma sensu zabiegać o satysfakcję pracowników inwestując np. w play room czy inne wyszukane udogodnienia – mówi Jarosław Pilch, dyrektor działu powierzchni biurowych, reprezentacja najemcy, Savills.

Polska na tle Europy

Wyniki polskiego badania są zbliżone do tych uzyskanych w sondażu ogólnoeuropejskim. To co nas różni to np. stosunek do architektury wnętrz, do której polscy pracownicy przywiązują nieco większą wagę (82% odpowiedzi w badaniu polskim w porównaniu do 70% w badaniu ogólnoeuropejskim). Inaczej podchodzimy również do kwestii zapewnienia miejsca parkingowego dla samochodu. Jest ono ważne lub bardzo ważne dla 81% polskich respondentów, ale współczynnik ten spada do 68%, jeśli weźmiemy pod uwagę ankietowanych ze wszystkich przebadanych krajów europejskich.

Jak wynika z analiz firmy Savills, 38% badanych z Polski pracuje w układzie tzw. open space. To nadal znacznie mniej, niż w Europie Zachodniej. Dla porównania w Wielkiej Brytanii w aranżacji bez gabinetów pracuje blisko trzy czwarte pracowników. Popularność takiego planu biura sprawiła, że dla aż 89% polskich badanych niezwykle istotne jest zapewnienie dodatkowego miejsca do cichej pracy. W nowoczesnych przestrzeniach biurowych coraz częściej projektuje się więc niewielkie salki do pracy w skupieniu, meble i panele pochłaniające dźwięk, a także współczesne budki telefoniczne, w których można rozmawiać przez komórkę nie przeszkadzając innym.

- Wydaje się, że wielu pracodawców dobrze odczytuje potrzeby pracowników i właściwie dobiera priorytety. W naszym badaniu zapytaliśmy ankietowanych, które elementy biura oceniają najwyżej w swoim obecnym miejscu pracy. Okazało się, że to niemal te same, które z ich punktu widzenia określane były jako najważniejsze. Polscy pracownicy przyznają, że w biurach brakuje im np. żłobków zlokalizowanych w budynku, darmowych przekąsek czy infrastruktury dla zwierząt, ale jednocześnie te udogodnienia wskazują jako najmniej istotne – mówi Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz, Savills.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.