REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Raport: elastyczność to nowa karta przetargowa w walce o najlepszego pracownika

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 maj 2019 11:51
fot. mat. prasowe

83 proc. pracowników twierdzi, że mając do wyboru dwie podobne oferty pracy zdecydują się na taką, która oferuje elastyczność i dogodną lokalizację biura – wynika z najnowszego badania IWG, w którym udział wzięło 15 tys. respondentów z 80 krajów. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że możliwość korzystania z elastycznych form pracy jest dla nich ważniejsza niż praca dla firmy cieszącej się prestiżem. W rezultacie, w przeciągu ostatnich 10 lat, 85 proc. firm na całym świecie zaczęło wdrażać nową politykę elastycznych przestrzeni do pracy.

REKLAMA

IWG, operator elastycznych przestrzeni do pracy, który zrzesza na polskim rynku takich dostawców sieci biur serwisowanych i coworkingów jak Regus czy Spaces, od dziesięciu lat prowadzi badania na temat przestrzeni do pracy. Z najnowszej edycji wynika, że 83 proc. respondentów w pierwszej kolejności wybrałoby firmę oferującą pracownikom elastyczną pracę. Prawie jedna trzecia badanych (28 proc.) wyżej ocenia taki pozapłacowy benefit niż bonus w postaci dodatkowych, płatnych wakacji. W związku z powyższym nie wydaje się zaskakującym, że 75 proc. z 15 tys. respondentów z 80 krajów na całym świecie uważa, że elastyczna forma pracy stała się nowym standardem. W rezultacie w ciągu ostatnich dziesięciu lat 85 proc. firm wprowadziło elastyczną politykę dotyczącą obszaru roboczego lub planuje ją wdrożyć.

Wg najnowszego raportu JLL sektor flex - elastycznych przestrzeni do pracy (biur serwisowanych, coworkingowych i hybrydowych) urósł w Europie ponad dwukrotnie od 2014 r. i może rozwijać się w tempie nawet 30 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat [JLL Disruption or Distraction].

W praktyce jednak nie wszystkie firmy są gotowe przyjąć tę koncepcję. 60 proc. ankietowanych twierdzi, że głęboko zakorzeniona stacjonarna kultura pracy stanowi barierę przed wdrożeniem tego rozwiązania. Ponad jedna trzecia (41 proc.) twierdzi, że największą przeszkodą jest właśnie obawa przed tym jak elastyczna polityka pracy może wpłynąć na ogólną kulturę firmy.

- Nasze zeszłoroczne badanie na temat przestrzeni roboczej mówiło, że elastyczne formy pracy stają się trendem. Ku naszemu zaskoczeniu, tegoroczne dane pokazały, że benefit pracy w takim systemie jest przez wielu uważany za nowy standard oraz wyznacznik firmy, która poważnie myśli o produktywności, rozwoju oraz o byciu ważnym graczem na rynku, na którym trwa nieustanna walka o najlepszego pracownika. Już teraz połowa wszystkich naszych respondentów twierdzi, że pracuje poza główną lokalizacją biura przez co najmniej połowę tygodnia - wyjaśnia Mark Dixon, dyrektor zarządzający oraz założyciel IWG.

- Sekretem sukcesu idei elastycznych przestrzeni do pracy IWG jest dostęp do ponad 3 tys. biur na całym świecie. Oznacza to, że nasz pracownik będący czy to w delegacji, czy w miejscu zamieszkania, zawsze może mieć swoje biuro na wyciągnięcie ręki. Poza tym, przed przedsiębiorstwami na całym świecie stoi wiele wyzwań, jednym z nich jest potrzeba bycia gotowym na nieustające zmiany i potrzeby rynku. Nie bez powodu elastyczne biura serwisowane już od jakiegoś czasu są narzędziem w rękach ekspertów ds. zarządzania ryzykiem. Jest to narzędzie, wykorzystywane do zmniejszenia nakładów kapitałowych czy kosztów operacyjnych. Nasze badania pokazują, że firmy, które nie rozważały do tej pory finansowych i strategicznych korzyści płynących z elastycznych przestrzeni do pracy, powinny zrobić to teraz. W przeciwnym razie narażone są zarówno na ograniczenie kontaktu z konkurencją jak i dyskwalifikację w grze o najlepszego pracownika - dodaje Rafał Gabteni, dyrektor generalny IWG na Polskę.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.