REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 sty 2017 10:22
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court
fot. mat. prasowe
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court
Restauracje w galerii - tak powinno się projektować strefy food court

Ponad 400 nowych krzeseł, sof i stolików plus 172 lampy - Galeria Jurajska w ubiegłym roku otrzymała designerską strefę restauracyjną m.in. z wiszącą, industrialną konstrukcją, która przypomina 100-letni szyld fabryki. Za projekty przebudowy strefy foodcourt odpowiada firma MAAS Projekt, a samo przedsięwzięcie jest nominowane do nagrody Property Design Awards 2017 w kategorii "Design – wnętrza: Centrum handlowe".

REKLAMA

Ubiegłoroczny remodeling i powiększenie strefy restauracyjnej (tzw. food court) w Galerii Jurajskiej w Częstochowie to zmiana zarówno układu tej części obiektu, jak i wystroju. Prace objęły w sumie ponad 2 tys. mkw.  Pojawiło się także kilka dodatkowych elementów, dotąd niespotykanych w galeriach handlowych w Polsce. Odświeżony food court pomieścił ponad 100 stolików i ponad 300 siedzisk.

Stylistyka strefy nawiązuje do nowoczesnych restauracji i kawiarni. Przestrzeń restauracyjna została podzielona na pięć części, które oddzielone zostały prześwitującymi przepierzeniami. Zdecydowano się także na optyczne zmniejszenie wysokości strefy poprzez podwieszenie ażurowych sufitów i pomalowanie ścian na ciemny kolor. Uzyskany w ten sposób efekt odcięcia od ogromnej przestrzeni galerii handlowej, ma zapewnić większą prywatność i wygodę.

W wystroju odświeżonego food court'u dominuje nowoczesna stylistyka i design, połączony z elementami industrialnymi. Przemysłowy klimat znajdujemy m.in. w zawieszonych na łańcuchach lampach, a także w surowej, betonowej posadzce oraz w podwieszonej konstrukcji wykonanej z metalu i otoczonej żarówkami.

Ta ostatnia stylistyka nawiązuje do przemysłowych, nitowanych szyldów znanych z początku XX wieku. Imponujący jest także jej rozmiar. Dekoracja rozwieszona jest aż przez dwa piętra galerii. Dopełnieniem całości są nowe meble - w sumie ponad 400 elementów, dopasowanych do poszczególnych części strefy. Nowością jest także strefa barowa z wysokimi hokerami i ladą oraz strefa wypoczynku, z sofami i stolikami kawowymi, ustawionymi przy szklanej fasadzie obiektu.

-  Zamieniliśmy food court w modną restaurację. Chcieliśmy domknąć tę przestrzeń, sprawić, że stanie się mniej stołówkowa. Udało się to dzięki połączeniu nowoczesnego designu, przemysłowej surowości z kilkoma akcentami artystycznymi i roślinnością. Ponadto zagraliśmy zastaną już przestrzenią, idealnie wpasowując olbrzymie okno w koncepcję. Dzięki temu stworzyliśmy jedną z najciekawszych stref tego typu w Polsce - mówi Henryk Łaguna, główny projektant Maas Projekt.

I faktycznie, Galeria Jurajska w odróżnieniu od innych galerii handlowych postawiła na odważne rozwiązania projektowe. Ciekawostką jest podział poszczególnych stref. Rozdzielają je nie tylko przepierzenia, ale także "dywany" z terakoty, czyli podłoga o różnych wzorach i fakturze. To nawiązanie do klimatu z restauracji hiszpańskich. Interesującym elementem jest także grafika XXL na jednej ze ścian, a także oświetlenie. Specjalny klimat budują aż 172 lampy i kinkiety.

Jakość przedsięwzięcia doceniono w konkursie Property Design Awards 2017 - projekt Maas Projekt nominowano w kategorii "Design – wnętrza: Centrum handlowe". Jeśli uważasz, że częstochowski projekt zasługuje na nagrodę - zagłosuj tutaj.

Laureatów konkursu poznamy podczas 4 Design Days, które w dniach 16-19 lutego odbędzie się w Katowicach. To wyjątkowe wydarzenie łączące profesjonalistów, pasjonatów i odbiorców dobrego wzornictwa. Więcej na www.4dd.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.