REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sexy design Karima Rashida

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 sie 2016 13:32
Sexy design Karima Rashida
Fun Factory Monachium od Karim Rashid fot. materiały prasowe
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida
Sexy design Karima Rashida

Ma na koncie ponad 3 tys. projektów, 300 nagród i prace w 40 krajach. Ogłosił panowanie różu na długo przed wybraniem tego koloru hitem 2016 przez Pantone. Projektował już wszystko – od włazu do nowojorskiej studzienki, przez stację metra w Neapolu, po ekskluzywne sklepy erotyczne Fun Factory w Niemczech.

REKLAMA

Karim Rashid chce sprowadzić design z zamkniętych kręgów elit do szerokiej publiczności. To dlatego oprócz projektowania wnętrz wielkich hoteli czy drogich ubrań, tworzy kolekcję naczyń, designerską obieraczkę do warzyw, klamki,  kosz na śmieci czy… kosmetyczkę.

Urodził się w Egipcie, wychował w Kanadzie, mieszka w Nowym Jorku. Nosi charakterystyczne okulary w szerokich, białych lub czarnych oprawkach. Na fotografiach pozuje w różowym lub białym garniturze. Znakiem rozpoznawczym jego prac są futurystyczne kształty, energiczne linie i jasne kolory. Uznaje się go za twórcę blobjects (z ang. blob – „kropla”, object – „przedmiot”), czyli designerskich przedmiotów codziennego użytku, wyróżniających się opływową formą, jasnymi barwami i brakiem ostrych krawędzi.

Rashid znany jest nie tylko ze swojego wyrazistego stylu, ale również z mnogości pomysłów. Projektował wnętrza, modę, meble, opakowania i przedmioty codziennego użytku, łącznie wykonał ponad 3 tys. prac. Pracował dla takich marek jak Armani, Hugo Boss, Prada, Kenzo, Sony Ericsson, Asus, Swarovsky. Zawsze jednak w centrum pracy umieszcza człowieka – tworzone przedmioty mają być nie tylko ładne, ale przede wszystkim przydatne, wygodne, funkcjonalne.

Jego prace można opisać połączeniem słów design i desire. Kocha róż, który według niego, niedługo stanie się nową bielą. W różu dostrzega pozytywną energię i zmysłowość. Efektem łączenia różu z opływowymi kształtami i wibrującą linią jest np. fotel na dwie osoby Love Seat dla marki szampana Veuve Clicquot czy falujące dildo Mr. Pink dla marki Fun Factory. Z czołowym producentem gadżetów erotycznych Karim Rashid związał się na dłużej – zaprojektował dla marki dwa sklepy, stylizując je na ekskluzywne i futurystyczne design concept stores, niemające nic wspólnego z sexshopową estetyką. Utrzymany w czerni i złocie, zmysłowo kuszący falującą linią butik w Monachium został okrzyknięty „Guccim sex shopów”. W tym roku, z okazji 20-lecia firmy, artysta zaprojektował szaloną torebkę na gadżety erotyczne – prezent urodzinowy dla klientów marki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.