REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Siła dobrego przykładu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 sty 2018 15:08
fot. shutterstock

Wybór nowej lokalizacji niesie dla firmy szereg strategicznych pytań o przyszłość biznesu. Ile miejsc pracy będzie potrzebne za kilka lat, czy charakter pracy w danej branży pójdzie w kierunku mobilności, jakiej konkretnie przestrzeni będzie potrzebował zespół? Wraz z głębszą analizą tematu, liczba zmiennych rośnie lawinowo, a każdy błąd w szacowaniu może pociągać za sobą konsekwencje finansowe.

REKLAMA

Tétris, globalny ekspert w zakresie aranżacji wnętrz, opracował narzędzie, które przyspiesza proces wyboru przestrzeni na nowe biuro o wiele miesięcy. Platforma Workspace Insight w kilka sekund po wprowadzeniu podstawowych danych o planowanym rozwoju firmy, podaje powierzchnię niezbędną na jednego pracownika, a także proponowany rozkład wnętrz, obejmujący kilkadziesiąt rodzajów pomieszczeń. Program uwzględnia przy tym różnice występujące między branżami (np. technologie, kancelarie i doradcy, farmaceutyka, itd.), a także „zwyczaje” aranżacyjne w poszczególnych krajach.

Siłą tej platformy jest zapisanie w niej setek, a docelowo tysięcy przykładów (space planów) biur z różnych sektorów rynku, z Polski i ze świata. Przestrzenie te są dokładnie mierzone, z podziałem na osiem kategorii: tradycyjne miejsca pracy - biurka, inne przestrzenie do pracy, pomieszczenia do spotkań, zaplecze socjalne w postaci kuchni dla pracowników czy aneksów kuchennych, wsparcie biurowe, miejsca relaksu, powierzchnie wspólne, inne. Każda z tych kategorii dzieli się następnie na 4-10 podkategorii, drobiazgowo precyzujących przeznaczenie danego pomieszczenia.

- Taki program to duże wsparcie zarówno dla inwestora, jak i architekta – ocenia Szymon Nieszporek, starszy architekt regionalny w Tétris. Przed projektowaniem biura na przykład dla firmy informatycznej, analizujemy wraz z klientem setki wnętrz o podobnym profilu, żeby ocenić specyfikę branży. Na przykład, ile miejsca jest potrzebne na jednego pracownika, jakie sale spotkań i w jakiej liczbie powinny się tam znaleźć. Do dziś taki research zajmował dużo czasu - dodaje.

Workspace Insight jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce i unikalnym na świecie. A to dlatego, że know-how niezbędny do zbudowania rzetelnej i aktualnej bazy dla programu jest dostępny tylko dla firm realizujących dużą liczbę nowocześnie zaprojektowanych wnętrz w wielu branżach jednocześnie.

Platforma Workspace Insight jest szczególnie przydatna na etapie pierwszych spotkań firmy z projektantem i wykonawcą. Dajmy na to, prowadzimy kancelarię prawną. Firma rośnie i pilnie potrzebuje nowej lokalizacji, która uwzględniać będzie hot desking w postaci standardowych biurek, więcej gabinetów do spotkań, a także miejsca do pracy w skupieniu. Liczy się też prestiż. Na platformę Tétris wprowadzamy zatem dane o planowanej liczbie zatrudnionych osób, a następnie wybieramy branżę – Firmy prawnicze i doradcze. W efekcie otrzymujemy propozycję ilości i wielkości poszczególnych pomieszczeń. Zawiera ona średnie dane ze sprawdzonych rozwiązań w kilkudziesięciu kancelariach prawnych, zaaranżowanych w ciągu ostatnich kilku lat. Możemy zawęzić skalę porównania do Polski lub też zobaczyć, jak takie wnętrza tworzone są w różnych krajach Europy czy też na kilku kontynentach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.