REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Space matrix? Planowanie biura dla małej firmy w pięciu krokach

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 01 paź 2018 10:01
fot. shutterstock

Eksperci z Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate podpowiadają, jak zaplanować biuro małej firmy w pięciu krokach.

REKLAMA

- Planowaniem biura w małej firmie zwykle zajmuje się jedna osoba, odpowiedzialna za przeprowadzenie całego procesu. Rekomendowanym rozwiązaniem jest jednak wybranie kilku osób, które pomogą przemyśleć ważniejsze kwestie, na wzór zespołów projektowych tworzonych przy realizacji duży projektów. W końcu co dwie głowy to nie jedna. Liczy się też uwzględnienie różnych punktów widzenia i różnego stopnia wrażliwości - mówi Małgorzata Fibakiewicz, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

Eksperi zidentyfikowali pięć etapów procesu, który przybliży do podjęcia odpowiedniej decyzji.

1. Zdefiniuj cele biznesowe

- Pierwszym krokiem powinno być przemyślenie celów biznesowych, które należy wziąć pod uwagę przy zmianie lokalizacji. Biuro to nie tylko przestrzeń, to także narzędzie pracy i realizacji strategii firmy. Każdej, bez względu na wielkość. Dlatego trzeba jasno określić, jaka jest strategia firmy i jak przestrzeń biura mogłaby pomóc w jej realizacji - przekonuje Adrian Bojczuk, zastępca dyrektora, Dział Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate.

Odpowiednio zaaranżowane biuro może pomóc w budowaniu wizerunku, w oczach zarówno klientów, jak i pracowników czy współpracowników. Ułatwi dzięki temu rekrutację utalentowanych osób, jeśli celem strategicznym jest stworzenie znakomitego zespołu. Natomiast odpowiednia aranżacja przestrzeni pomoże usprawnić przepływ informacji, współpracę pomiędzy działami czy realizację zadań, gdy celem strategicznym jest osiągnięcie doskonałości operacyjnej. Ponadto wesprze zmianę lub odpowiednie kształtowanie kultury organizacyjnej, gdy firma dąży do dokonania transformacji kulturowej. Znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego chcemy zmienić biuro, to punkt wyjścia, od którego należy rozpocząć proces planowania nowego biura.

2. Przeprowadź ewaluację obecnej przestrzeni

Drugim krokiem powinna być ewaluacja starej przestrzeni. Co się sprawdza a co się nie sprawdza w obecnym biurze i dlaczego warto to zmienić? – to złożone pytanie, nad którym powinni zastanowić się wszyscy w firmie. Trzeba przy tym pamiętać, że nawet w najbardziej niefunkcjonalnym i nielubianym biurze, znajdą się elementy aranżacji, które się sprawdzają. Warto to uchwycić, nawet jeśli większość koncentruje się na narzekaniu.

Dobrym pomysłem jest, by osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie procesu zorganizowała spotkanie zespołu ją wspierającego. Jeśli każda z tych osób porozmawia wcześniej z kilkoma współpracownikami o tym, jak im się pracuje w obecnym biurze, będzie łatwiej podsumować najważniejsze kwestie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.