REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sprzedaż IKEA Retail w Polsce przekroczyła 4 miliardy zł. Polacy najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 paź 2018 12:53
Sprzedaż IKEA Retail w Polsce przekroczyła 4 miliardy zł. Polacy najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni
fot. mat. prasowe IKEA

IKEA Retail w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy (od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2018 r.), ogłaszając 11 proc. wzrost sprzedaży z wynikiem 4,03 mld zł. Prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA w Polsce, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt. W minionym roku klienci nadal najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni, popularnością cieszyły się szczególnie materace oraz meble do przechowywania.

REKLAMA

- To był kolejny świetny rok dla IKEA w Polsce, w którym udało nam się ponownie osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty IKEA Gościnnie w Olsztyniei Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta – IKEA w Blue City w Warszawie. Dzięki tym działaniom jesteśmy coraz bliżej naszych klientów w całej Polsce. W kolejnym roku będziemy kontynuować nasz rozwój, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Chcemy umożliwiać Polakom prowadzenie zrównoważonego życia w pięknym, funkcjonalnym otoczeniu - mówi Iwona Szczęka, członek zarządu IKEA Retail w Polsce.

W stronę zrównoważonego rozwoju

W roku finansowym 2018 IKEA zaktualizowała globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, ogłaszając nowe ambitne cele na rzecz społeczności i środowiska. W Polsce jednym z priorytetów firmy jest zamknięcie obiegu odpadów powstających w sklepach. Od kilku lat 100 proc odpadów kartonowych poddawanych jest recyklingowi materiałowemu, a do 2025 roku firma chce ponownie przetwarzać we własnym łańcuchu dostaw surowce wtórne, takie jak drewno i plastik. Od 2016 roku Grupa Ingka w Polsce wytwarza więcej energii elektrycznej niż zużywa i konsekwentnie zachęca również swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej, oferując instalacje fotowoltaiczne dla domów jednorodzinnych oraz umożliwiając ładowanie pojazdów elektrycznych przy połowie sklepów w Polsce. Ponadto, firma chce inspirować do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia, systematycznie poszerzając ofertę IKEA Food o smaczne, roślinne potrawy, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem jest wprowadzony w sierpniu 2018 roku wege hot dog, który stał się bardzo popularny wśród Polek i Polaków i obecnie ta wersja stanowi już 10 proc. wszystkich hot dogów sprzedawanych w IKEA Bistro.

Wypracowana w roku fiskalnym 2018 przez Grupę Ingka sprzedaż detaliczna produktów IKEA osiągnęła poziom 34,8 miliarda euro (34,1 w roku fiskalnym FY17). Wzrost sprzedaży po korekcie walutowej wyniósł 4,7 proc. W minionym roku Grupa Ingka odnotowała wzrost sprzedaży w większości spośród 30 krajów, na czele z Chinami, jednymz najszybciej rozwijających się rynków. Otwartych zostało dwanaście nowych sklepów IKEA, w tym pierwszy sklep w Indiach. Liczba wizyt w 367 sklepach IKEA wzrosła o 3 proc. (838 milionów odwiedzin), podczas gdy ruch na stronie IKEA.com wzrósł o 10 proc. (łącznie 2,35 miliarda wizyt).

- Stajemy po stronie ludzi z mniej zasobnymi portfelami, ale wielkimi marzeniami i ogromnymi potrzebami związanymi z życiem w domu. Właśnie dlatego ułatwiamy naszym obecnym i nowym klientom dostęp do IKEA o dogodnej dla nich porze i z niemal każdego miejsca. Wiemy, że 80 proc. naszych klientów rozpoczyna przygodę z IKEA w internecie, a jednocześnie nasze sklepy odgrywają ważną rolę w całkowitym doświadczeniu – jako źródło fachowych porad oraz inspiracji związanych z urządzaniem domu. Wykorzystujemy te mocne strony, żeby zapewnić jeszcze lepsze warunki codziennego życia dla coraz większej liczby ludzi, i to bez względu na to, w jaki sposób do nas dotrą – powiedział Jesper Brodin, prezes Grupy Ingka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.