REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Strefy food court nabierają znaczenia

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 mar 2018 11:35
Strefy food court nabierają znaczenia
fot. Galeria Jurajska
Strefy food court nabierają znaczenia
Strefy food court nabierają znaczenia

Oferta restauracji i kawiarni zaczyna pełnić coraz większą rolę w galeriach, nie tylko w świetle ustawy o zakazie handlu. Rozwój strefy food court podyktowane jest oczekiwaniem konsumenta i rynku. Tak też jest w częstochowskiej Galerii Jurajskiej, która po raz kolejny poszerza swoją ofertę restauracyjną.

REKLAMA

Do 2025 roku aż 20 proc. oferty galerii handlowych będą stanowić restauracje i kawiarnie – prognozuje JLL. Nic więc dziwnego, że centra handlowe w całej Europie kładą coraz większy nacisk zarówno na rozwój stref food court, jak również samej oferty gastronomicznej. Już dziś jej udział wynosi od 10 proc. do 15 proc. w tenant-mixie.

Powód? Tego oczekuje dzisiejszy klient. Ten nastawiony jest zarówno na dobrą ofertę handlową, nowe technologie, ale także na atrakcje, które zagospodarują mu wolny czas. Za zmianą oczekiwań stoi przede wszystkim zmiana pokoleniowa, związana głównie z rosnącą aktywnością na rynku konsumentów z pokolenia millenialsów oraz mającego coraz więcej do powiedzenia pokolenia Z.

- Zmieniają się funkcje galerii w miastach. Te stają się dziś nie tylko miejscem udanych zakupów, ale także miejscem, w którym chcemy spędzać czas, pracować na zasadzie coworkingu czy spotykać się z przyjaciółmi. Galerie chętnie więc adaptują ideę trzeciego miejsca, w której w samym centrum znajduje się wypoczynek i dobrze zagospodarowany czas wolny daleki od domowych obowiązków i pracy. Jednym z ważniejszych elementów zagospodarowujących ten obszar jest rozwój oferty restauracji i kawiarni w galerii – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Jurajska stawia na zróżnicowanie oferty

Nic więc dziwnego, że także Galeria Jurajska dostrzega w tych zmianach ogromny potencjał dla siebie i inwestuje zarówno w nową przestrzeń, jak i w bardziej urozmaiconą ofertę. W 2016 roku centrum handlowe w pełni zmodernizowało swoją strefę gastronomiczną, rozwijając ją m.in. o przestrzeń wypoczynkową i część pomyślaną o dzieciach.

Galeria prowadzi także intensywne prace komercjalizacyjne, mającej na celu rozwój zastanej już oferty. Na początku października do grona 14 najemców z sektora gastronomicznego, dołączył już 15 - naleśnikarnia CrepStroy. Teraz centrum handlowe informuje o kolejnych dwóch restauracjach, których otwarcie zaplanowane jest na wiosnę tego roku. Do grona najemców dołączy Strefa Sushi z kuchnią japońską oraz Mihiderka z kuchnią roślinną.

- Planujemy mieć jedną z najciekawszych i najszerszych ofert restauracyjnych wśród galerii handlowych w woj. śląskim. Stopniowo więc zapełniamy kolejne kategorie związane z ofertą restauracyjną. Mamy już pod swoim dachem restauracje i kawiarnie z kategorii impulse (np. Consoni, Grycan), refuel & relax (np. Costa Coffee, Cafe Portugal), speed eating (np. KFC, McDonald’s, Burger King) i fast casual (np. Pizza Hut). Teraz mocno chcemy rozwinąć ofertę z kategorii casual dining i to poza główną strefą food court – mówi Anna Borecka-Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.