REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Studnia, ledy i nie tylko. Jak łódzkie centrum stara się być eko

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 kwi 2017 12:31
mat. prasowe

Co roku łódzka Manufaktura podsumowuje swoje działania na rzecz środowiska. W ramach strategii środowiskowej, konsekwentnie realizowanej od lat, sukcesywnie przeprowadza prace, które pomagają stać się jeszcze bardziej „zielonym” obiektem.

REKLAMA

Jednym z największych przełomów dla Manufaktury było uruchomienie po latach studni głębinowej, do której w zeszłym roku podłączono system podlewania terenów zielonych. Woda z własnego ujęcia od tego roku będzie także wykorzystywana w systemie spłukiwania toalet.

Sukcesywnie wymieniane jest także oświetlenie - na energooszczędne LED-y. W ostatnim czasie zastosowano je na parkingach, drogach wewnętrznych od strony ul. Ogrodowej oraz częściowo przy iluminacji budynków zabytkowych na rynku. Najbardziej widoczną zmianą dla gości obiektu z pewnością było nowe oświetlenie bramy głównej do Manufaktury. Zastosowano 56 opraw o łącznej mocy jedynie 1600W. Każda oprawa może świecić w czterech kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim i białym (RGBW). W systemie można też tworzyć dowolne kompozycje kolorystyczne.

Co roku przeprowadzane są także modernizacje systemów HVAC, co również pozwala obniżyć zużycie energii elektrycznej. Na przestrzeni trzech ostatnich lat Manufaktura odnotowała spadek zużycia energii elektrycznej o 12 proc., spadek zużycia wody o 13 proc., spadek zużycia energii cieplnej o 9 proc. i spadek zużycia gazu służącego do ogrzewania food courtu o ponad 15 proc.

Manufaktura kontynuuje działania w ramach strategii środowiskowej i strategii zielonego najmu. Efektem tych działań oraz przeprowadzonych inwestycji i wdrożonych nowych rozwiązań proekologicznych było ponowne uzyskanie certyfikatu Breeam in use z oceną excellent w kategorii Building Management w 2016 roku.

Bieżące utrzymanie Manufaktury obejmuje 26 hektarów powierzchni gruntów oraz ponad 100 000 mkw. powierzchni użytkowej sprzątanej, konserwowanej, utrzymywanej w sprawności technicznej oraz monitorowanej.

 Eko także w sklepach

O środowisku pamiętają też najemcy Manufaktury. Poprzez programy recyklingowe Plant-A-Tree i „Return To Origins” marka Origins rozwija swoje zaangażowanie w tematykę dotyczącą naszej planety. Akcję Plant-A-Tree (Zasadź drzewo) firma rozpoczęła w 2009 roku w ramach partnerstwa z organizacją American Forests realizującą program Global ReLeaf ™. Poprzez sadzenie drzew na całym świecie marka pomaga rekultywować obszary uszkodzone przez pożary, na których zniszczone zostało naturalne środowisko, pomaga także w oczyszczaniu powietrza i wody. Od momentu rozpoczęcia tej skutecznej kampanii Origins pomogła zrealizować globalne projekty zalesiania, przyczyniając się do zasadzenia ponad 500 tysięcy drzew na całym świecie. Ostatnio firma Origins wsparła ekosystemy leśne w okolicach meksykańskiego siedliska motyli monarchy oraz rewitalizację zanikających namorzyn na Filipinach, które zapewniają ochronę wybrzeża i stanowią źródło utrzymania dla społeczności lokalnych. W tym samym roku Origins rozpoczął program recyklingu kosmetyków „Return to Origins”, który polega na przyjmowaniu wszelkich pustych opakowań po kosmetykach niezależnie od marki we wszystkich sklepach Origins, oraz w domach towarowych przy stoiskach Origins. Aktualnie przy zakupach w Origins w Manufakturze klientki otrzymują unikatową ekologiczną torbę Origins i inne prezenty. Każda torba to jedno posadzone drzewo!



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.