REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion

  • Autor: Anna Liszka / Propertydesign.pl
  • 06 lip 2018 13:00
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Nowe biuro agencji Czech Promotion spod kreski Kurz Architekti, fot. BoysPlayNice
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion
Surowe piękno zachwyca. Oto projekt biura agencji Czech Promotion

Bez zadęcia, udawania i blichtru. Tylko surowe piękno. Czescy projektanci potrafią robić dobry design i zaprojektować wnętrze autentyczne. Takie jest właśnie nowe biuro agencji Czech Promotion spod kreski Kurz Architekti.

REKLAMA

Architekci z pracowni Kurz Architekti stanęli przed nie lada wyzwaniem projektowym. W zaledwie trzy miesiące zaplanowano przeniesienie siedziby Czech Promotion ze słynnej praskiej willi Winternitza do mniej znanego budynku w stolicy Czech, czyli kompleksu biurowego Palácu Karlín, choć też mającego swoją ciekawą historię. Pod koniec lat 90. Palác Karlín zyskał nowe życie za sprawą znanego katalońskiego architekta Ricarda Bofilli, a ostatnio nowego najemcę w postaci agencji Czech Promotion.

Sam projekt biura mocno ukształtowała presja czasu, która wpłynęła też na współpracę między architektami, inwestorem i dostawcami. Jak wspominają architekci Zuzana i Jan Kurz, ustalenie koncepcji na samym początku procesu projektowego, zapobiegło późniejszym nieporozumieniom i dyskusjom nad poszczególnymi etapami projektu. Ważne również było obopólne zaufanie. Choć jak nadmieniają architekci, takie podejście bywa często ryzykowne, ale zarazem silnie motywuje wszystkie zaangażowane strony.

Surowe piękno

Przestrzeń, którą miała zająć firma Czech Promotion wymagała pilnej modernizacji. Pierwsze prace rozpoczęły się od najbardziej radykalnych kroków, czyli powrotu do oryginalnej przestrzeni poprzez oczyszczenie pomieszczeń po poprzednich najemcach i ich licznych "modyfikacjach" takich jak np. nałożenie kolejnych warstw tynku czy stawiane płyt gipsowo-kartonowych.

Architektom zależało na tym, aby pracownicy Czech Promotion mogli cieszyć się surowym pięknem konstrukcji. Takie rozwiązanie dało też architektom... cenny czas, nie musieli bowiem rozwiązywać problemu maskowania technologii, ponieważ mogły pozostać większości otwarte. Stąd mamy np. otwarty sufit – z widoczną wentylacją. O takim założeniu wiedzieli też biorący udział w projekcie branżyści, dlatego też np. elektrycy mogli pracować do ostatnich dni zdania inwestorowi lokalu. Dawało to również wszystkim pewną elastyczność i możliwość szybkiego, bezproblemowego reagowania na ewentualne zmiany czy poprawki.

Projekt szedł w parze z tym, co można było dostarczyć, wyprodukować i zainstalować w odpowiednim czasie. Z tego też powodu, wykonawcy i rzemieślnicy byli istotnie zaangażowani w proces projektowania, a architekci dostosowywali i dostrajali projekt do zastałej rzeczywistości. Ostatecznie wszystko, co widać w zrekonstruowanych pomieszczeniach, łączy w sobie, to co stare z tym, co nowe, eleganckie, i co nie mniej istotne... czeskie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.