REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sztuka w biurze czyni cuda

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 maj 2018 12:05
Sztuka w biurze czyni cuda
fot. mat. pras.

Firmy coraz chętniej inwestują w dzieła sztuki, tym samym  dbając o estetykę swych siedzib. Prace artystów nie tylko relaksują  i wpływają na kreatywność pracowników, świadczą o kulturze przedsiębiorstwa, dodają prestiżu i budują wizerunek w oczach pracowników i klientów.

REKLAMA

Z tego założenia wychodzi Deutsche Bank, który jest największym, „korporacyjnym” kolekcjonerem sztuki na świecie. W 900 biurach, w 40 krajach zgromadził około 60 000 dzieł. Bank opracował nawet interaktywną aplikację, która przekazuje pracownikom i gościom informacje o pracach, które oglądają w biurze. Oczywiście, Deutsche Bank nie jest wyjątkiem. Wiele instytucji, szczególnie finansowych odnajduje w sztuce wartość inną niż czysto inwestycyjną. Prace współczesnych artystów ze zbiorów Fundacji Sztuki Polskiej ING stale są eksponowane w budynkach Grupy. Dzieła sztuki zdobią na przykład Kancelarię Prawną Gessel. Zdaniem Beaty Gessel – Kalinowska vel Kalisz, Senior Partner Kancelarii Gessel posiadanie, a przede wszystkim obcowanie z obrazami, nadaje życiu inny, mniej przyziemny, wymiar i ułatwia psychiczny odpoczynek w pełnej napięć i pośpiechu codzienności.

Łagodzi obyczaje

Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Business Committee for the Arts we współpracy z  International Association for Professional Art Advisors, z których wynika, że obecność sztuki w przestrzeni biura pomaga radzić sobie z kluczowymi wyzwaniami biznesowej codzienności, poprzez zmniejszenie poziomu stresu. Twierdzi tak aż 78 proc. ankietowanych, którzy  zwracają również uwagę na fakt, że pracując w otoczeniu sztuki z większą łatwością wyrażamy własne opinie. Zdaniem 64 proc. respondentów sztuka stymuluje kreatywność. A zatem obrazy, fotografie, rzeźby czy nawet instalacje wideo eksponowane w przestrzeni biura są istotnym czynnikiem decydującym o efektywności pracowników, a co za tym idzie - sukcesie firmy.

Stymuluje kreatywność

Sztuka znalazła swoje miejsce we wnętrzu agencji reklamowej Communication Unlimited, której założycielem i właścicielem jest Paweł Kowalewski, polski artysta, malarz, autor instalacji, profesor ASP. W „firmowej” kolekcji znajdują się prace najsłynniejszych współczesnych artystów m.in: Mariny Abramovic czy Jeffa Koonsa, niebawem dołączy do nich „papież pop-artu” Andy Warhol. Nie mogło zabraknąć także prac polskich artystów: od Pawła Kowalewskiego i jego przyjaciół z legendarnej Gruppy, aż po Zbigniewa Liberę czy Stefana Gierowskiego.

- Jednak w myśleniu o roli sztuki w naszym biznesie wychodzimy daleko poza wnętrza agencji. Innowacyjność jest najważniejszą wartością w naszym biznesie, stąd szukamy różnego rodzaju czynników, które mogą ją stymulować. Świat sztuki oferuje ich wiele – mówi Rafał Grzeszkowski, creative director Communication Unlimited.

Buduje wizerunek

Agencja stworzyła również wewnętrzny program CU Art, w ramach którego organizuje spotkania zespołu z artystami i kuratorami oraz wyjścia do najlepszych galerii.

- Mamy wspaniały zespół, zdolnych i doświadczonych ludzi. Nieustanny kontakt ze sztuką inspiruje i pomaga odnajdywać nowe sposoby myślenia, co przekłada się na coraz wyższą jakość rozwiązań dla naszych klientów – podsumowuje Rafał Grzeszkowski.

Wszystko to ma wpływ na wizerunek agencji wśród klientów, ale również pracowników.

Planując inwestycję w sztukę warto jednak korzystać z doradztwa profesjonalistów – galerii, czy wyspecjalizowanych firm. Dobierać dzieła do gustów, oczekiwań firm oraz
ich wystroju wnętrz pomaga również Communication Unlimited.

Aby obcować ze sztuką w przestrzeni biurowej nie trzeba w nią inwestować. W Polsce rośnie również popularność wynajmu obrazów, rzeźb czy fotografii.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.