REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 cze 2018 09:00
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
fot. mat. pras.
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions
Tak pracuje Onet, Business Insider i Forbes. Oto biuro niczym brooklińska kawiarnia szkicu Workplace Solutions

Czy sama przestrzeń może inspirować użytkownika do kreatywnego myślenia i generować idee? Jak powinno być zaprojektowane miejsce, w którym powstają najlepsze pomysły i jak budować w niej społeczność, która chce wymieniać się swoją wiedzą i tworzyć kreatywny kolektyw? Na te pytania odpowiada nowe środowisko pracy takich marek jak Onet, Business Insider, Noizz, Forbes czy Ofeminin. Biuro, w którym Workplace Solutions zaprojektowało nie tylko przestrzeń, ale też doświadczenia jej użytkowników. Oto Neon Innovation Hub!

REKLAMA

Współczesna kultura pracy i biznes opiera się na wymianie wiedzy. Celebrujemy kreatywność i innowacyjność, które stają się pojęciami tak bardzo powszechnymi, że już mało kto potrafi powiedzieć czym naprawdę są. Trendy zmieniają się dziś w zawrotnym tempie, cykl życia produktu jest coraz krótszy. Wymusza to dynamiczny proces tworzenia nowych, dopasowanych do przyszłych potrzeb i skorelowanych w czasie trendów, informacji czy produktów. Tym jest właśnie innowacja - procesem, który zawsze zaczyna się od interakcji ludzi w otoczeniu i czasie sprawiającym, że zaczynają spontanicznie wymieniać myśli.

Jest wiele definicji kreatywności ale wszystkie opierają się na dwóch akcjach - generowaniu pomysłu i jego implementacji. Zarząd Grupy Onet - Ringier Axel Springer chciał stworzyć miejsce, które wspierać będzie obie te aktywności i zapewniać odpowiednie wsparcie do rozwoju innowacyjności. Jovan Protic, CEO Ringier Axel Springer, podchodził do projektu ideowo. Biuro miało być wizytówką i domem dla nowych flagowych produktów grupy - nowoczesnych portali medialnych, które tak jak biuro mają odpowiadać na potrzeby współczesnych generacji. Jego wizja biura miała przyciągać najlepszych, gromadzić kreatywność w jednej przestrzeni, być miejscem, które motywuje do promowania brandów i oddaje ich charakter. 

Poza całą ideowością projektu, nowa przestrzeń RASP miała być projektem pilotażowym i swoistym prototypem dla przyszłych biur organizacji. Jej zadaniem było pokazanie kierunku rozwoju organizacji. To wszystko mieli widzieć klienci przychodzący do biura poszczególnych portali. Biuro miało być także z założenia showroomem - narzędziem sprzedażowym i wizerunkowym, gdzie klient widzi jak kultura pracy nowoczesnej organizacji jest wspierana przez funkcjonalny i dopracowany design.

Proces 

Od początku współpracy Workplace z RASP prace miały bardzo intensywny charakter. Po wstępnych badaniach aktualnej przestrzeni zaczęły rodzić się pierwsze pomysły na design i rozwiązania funkcjonalne. Loftowy, garażowy styl wystroju został wybrany jako motyw przewodni. Przestrzeń biura miała przypominać brooklyńską kawiarnię, pełną energii i pobudzającą.

Proces samego space-planningu był długi. Największym wyzwaniem okazało się znalezienie odpowiedniego miejsca na “serce firmy” - strefę networkingowo-eventową. Wokół niej tworzone miały być tzw. home-zones - przestrzenie pracy poszczególnych marek, tak by umożliwić ludziom z różnych wydawnictw spotkanie w jednym miejscu, takim które sprzyja swobodnej wymianie myśli. 

Design

- Zaprojektowaliśmy przestrzeń, którą nie wahamy się nazwać po prostu “modną”. To przestrzeń dla młodych ludzi podążającymi za najnowszymi trendami. Chcieliśmy zawrzeć to w detalach - mówią przedstawiciele Workplace Solutions. Centralna strefa networkingowa nawiązuje do eleganckiego, industrialnego designu. Ceglane ściany, odkryty sufit, stalowe szprosy w przeszkleniach i duża ilość drewnianych i metalowych elementów to komponenty, które ją definiują. Prócz funkcji socjalnej, może ona też być przekształcona na event-zone. Obok jest także pokój pełniący rolę studio do codziennych do nagrań i wywiadów.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.