REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Technologia druku cyfrowego zastosowna w... produkcji kamienia

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 paź 2018 16:42
Technologia druku cyfrowego zastosowna w... produkcji kamienia
Graffiti fot. mat. prasowe
Technologia druku cyfrowego zastosowna w... produkcji kamienia
Technologia druku cyfrowego zastosowna w... produkcji kamienia
Technologia druku cyfrowego zastosowna w... produkcji kamienia

Firma Stone Master, zastosowała technologię druku cyfrowego w produkcji kamienia. Jest jedyną spółką w kraju i na świecie, która opracowała i wdrożyła to rozwiązanie na tak szeroką skalę.

REKLAMA

Firma Stone Master ma swoje korzenie już od 1989 r. To wtedy w Mielcu Henryk Ryczek i Tadeusz Kończyński otworzyli zakład produkcyjny, gdzie rozpoczęli produkcję pierwszej kolekcji kamienia dekoracyjnego, która szybko wpisała się w nowy trend wnętrzarski. W związku z dynamicznym rozwojem firmy, jej szefowie zdecydowali się przenieść produkcję z Mielca do Łodzi, mekki polskiego wzornictwa użytkowego. Od tamtej pory twórcy, którzy do dziś stoją na czele spółki, postanowili skoncentrować się nie tylko na poszerzaniu oferty, ale także na rozwoju technologicznym. Dziś produkcję kamienia dekoracyjnego przenieśli na zupełnie nową płaszczyznę, dającą ogromne możliwości.

- Zawsze staraliśmy się patrzeć szerzej, wyprzedzać konkurencję i oferować klientom unikatowe produkty. Cieszymy się, że jako pierwsi zastosowaliśmy druk cyfrowy w produkcji kamienia dekoracyjnego na tak szeroką skalę. Dziś wiemy, że to nie tylko cena a nowe technologie, a dzięki nim, możliwość sprostania wysokim oczekiwaniom wizualnym i jakościowym ważą na decyzjach o zakupie produktów Stone Master – mówi Tadeusz Kończyński, prezes Stone Master S.A.

Calama, Rocky, Graffiti -

„Sztuka rodzi się z pasji”, to idea, w oparciu o którą powstała najnowsza kolekcja Supreme Line z zastosowaniem wspomnianej nowatorskiej technologii druku cyfrowego, a jednoczenie hasło rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej. Pierwszych dziesięć produktów powstało z obserwacji trendów, poszukiwania inspiracji w otaczającym nas świecie, z codziennych doświadczeń, ale również z ogromnej wyobraźni i zaangażowania twórców. To także gama produktów o bardzo różnym charakterze, strukturze i wzorze.vNa przykład Calama sprawdzi się w wielu przestrzeniach, może być łączona z niemal wszystkimi odcieniami, a swoją subtelnością czy delikatnością świetnie podkreśli piękno i klasykę. Rocky natomiast przedstawia siłę, niezwykły i niepowtarzalny charakter. Pojedyncza ściana czy obudowa kominka wyróżni się z całej aranżacji przestrzeni i podkreśli swoją wyrazistą osobowość we wnętrzu. Kamień dekoracyjny Graffiti to propozycja dla osób ceniących niezależność i indywidualizm. Stanowi rozwiązanie do wykończenia nowoczesnych aranżacji, wnętrz w stylu loftowym.

Pionierska technologia z designerskiej Łodzi

Proces produkcji kamienia z zastosowaniem druku cyfrowego wydaje się być bardzo prosty. Na urządzeniu drukującym ustawia się grafikę i przygotowuje surowy kamień na specjalnie przygotowanych płytach, które następnie wjeżdżają do drukarki. Maszyna nie tylko zadrukowuje kamień, ale również impregnuje i suszy – bez przestojów. Cały proces trwa ok. 10 minut. Po tak krótkim czasie produkt jest już gotowy do dystrybucji i sprzedaży. Nie mniej jednak do tej pory, żadnej z konkurencyjnych firm, nie udało się opracować i wdrożyć tej technologii. Trudność polega na tym, aby uzyskać powtarzalność wzoru z jednakowym nasyceniem barwy w każdej palecie.

– Druk cyfrowy to przyszłość branży kamienia dekoracyjnego. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że jako firma pokonaliśmy wszelkie przeszkody i dołożyliśmy swoją cegiełkę – blisko 30-letnie doświadczenie – do stworzenia nowego, kluczowego trendu na rynku wnętrzarskim - mówi Henryk Ryczek, wiceprezes Stone Master S.A. – Warto podkreślić, że wprowadzona przez nas technologia druku cyfrowego optymalizuje czas i koszty zarówno producenta, jak i klienta. Tradycyjne metody układania kamienia dekoracyjnego wymagają osobnej impregnacji. W naszej technologii produkt jest już zaimpregnowany, co wpływa nie tylko na oszczędności budżetowe, ale również na większy porządek, estetykę pracy i brak charakterystycznego zapachu – dodaje Henryk Ryczek.

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.