REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tego jeszcze nie było. W Arkadach Wrocławskich powstał pop-up... placu zabaw

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 gru 2018 13:41
Tego jeszcze nie było. W Arkadach Wrocławskich powstał pop-up... placu zabaw
fot. mat. pras.
Tego jeszcze nie było. W Arkadach Wrocławskich powstał pop-up... placu zabaw
Tego jeszcze nie było. W Arkadach Wrocławskich powstał pop-up... placu zabaw

W ostatnich latach jednym z wyraźniejszych trendów na rynku retail jest rozwój formatu pop-up. I choć pop-up store’y w branży modowej czy e-commerce nie są już nowością, z tymczasowymi lokalami zaczynają eksperymentować także firmy specjalizujące się w usługach czy rozrywce. W Arkadach Wrocławskich na powierzchni 300 mkw. powstał pokazowy showroom - Klockownia w Budowie. Pop-up placu zabaw zniknie po upływie kilku miesięcy, aby pojawić się w zupełnie nowej odsłonie.

REKLAMA

Uważa się, że pierwszy pop-up store powstał 20 lat temu w Los Angeles. Był to jednak bardziej rodzaj  jednodniowego modowego eventu, w czasie którego promowano i sprzedawano niszowe, kalifornijskie marki, niż stała, zabudowana przestrzeń istniejąca przez jakiś (kilka dni do kilku miesięcy) czas. Koncepcja przykuła jednak uwagę wielkich brandów, a w ciągu następnych lat  rozwinęła się i zyskała na popularności. Sky is the limit – to popularne wśród marketerów określenie, w przypadku pop-upów zaczęło nabierać szczególnych znaczeń, a marki prezentowały coraz bardziej oryginalne formaty: butik w ogromnym pudełku na buty, kontener odzieżowy zlokalizowany na plaży czy podwodny sklep ze sprzętem do nurkowania. Poza kreatywną ideą, pop-up store’y wyróżnia jednak przede wszystkim ich tymczasowość. Stwarza ona firmom możliwość do testowania nowych lokalizacji, oceniania perspektyw wejścia na nowe rynki czy bezpośredniego kontaktu z konsumentami, ważnego szczególnie w przypadku firm prowadzących wyłącznie sprzedaż internetową. Szybka, tania, często niestandardowa zabudowa, oryginalny pomysł jako sposób na wyróżnienie się, to dziś nowy trend w komunikacji z potencjalnym klientem

- Z formatu tymczasowych lokali korzysta obecnie wiele światowych firm, w Polsce natomiast temat ten dopiero się rozwija. Patrząc np. na Wielką Brytanię, gdzie pop-up retail wart jest już ponad 2 mld funtów, możemy zdecydowanie stwierdzić, że jest to jeden z głównych kierunków rozwoju nowych kanałów handlu w naszym kraju. Dla producentów i sprzedawców to sposób na budowanie świadomości marki przy minimalnym ryzyku biznesowym, dla galerii handlowej - optymalne zagospodarowanie wolnej przestrzeni -  mówi Dariusz Rudziński, dyrektor zarządzający obiektami komercyjnymi LC Corp. – Pop-up retail jest kojarzony głównie z markami odzieżowymi, obecnie jednak z tego rozwiązania korzystają także inne branże np.: dealerzy samochodowi, biura podróży, sieci komórkowe. Natomiast zastosowanie formatu pop-up u najemcy z kategorii edutainment, kierującego swoją ofertę do dzieci i rodzin – jak w przypadku Klockowni w Budowie - jest niewątpliwie kolejnym krokiem rozwoju formatu – dodaje Dariusz Rudziński. 

Od końca listopada przez 3 kolejne miesiące w CH Arkady Wrocławskie funkcjonować będzie pierwszy edukacyjno-zabawowy pop-up w Polsce kierowany do rodzin. W Klockowni w Budowie najmłodsi mogą skorzystać z kilku stref zabaw, zorganizować urodziny, wziąć udział w cyklicznych warsztatach edukacyjnych prowadzonych przez pedagogów i studentów pedagogiki, a także obejrzeć wizualizacje docelowego lokalu.

- Po 3 miesiącach swego rodzaju showroomu, dającego przedsmak przyszłej zabawy, otwarty zostanie docelowy lokal na powierzchni blisko 500 mkw. Powstanie tam aż 8 stref zabaw z ponad milionem klocków dostosowanych do potrzeb dzieci w wieku od 9 miesiąca do 13 roku życia, trzy salki dydaktyczno-urodzinowe oraz kawiarnia, z której rodzice będą mogli obserwować swoje pociechy. Otwarcie zaplanowaliśmy na pierwszy kwartał 2019 roku – mówi Monika Woźniak, Manager ds. Komercjalizacji, LC Corp S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.