REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

To było prawdziwe święto projektantów. Zobacz film z Forum Dobrego Designu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 gru 2016 13:28
To było prawdziwe święto projektantów. Zobacz film z Forum Dobrego Designu
fot. PTWP

40 prelegentów, 20 debat, wykładów i prezentacji, blisko 1000 uczestników, uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Dobry Design – za nami IV edycja wyjątkowego spotkania dla wszystkich, którzy kochają design.

REKLAMA

Tegoroczne Forum Dobrego Designu odbyło się w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Muranów w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Impreza zgromadziła wielu znakomitych gości, architektów, projektantów wnętrz, designerów, producentów i dystrybutorów, którzy dzielili się swoją opinią i doświadczeniem. Dyskusje, debaty, wystąpienia, prezentacje produktów - to tylko niektóre z wydarzeń, które uświetniły tegoroczne Forum.

IV edycję Forum Dobrego Designu otworzył wykład gościa specjalnego – Henrika Pedersena, jednego z najbardziej uznanych duńskich designerów, który od wielu lat współpracuje z marką BoConcept. Projektant mówił o źródłach swoich inspiracji i postrzeganiu roli designu w szybko zmieniającym się świecie. - Jako designer pracuję 24 godziny na dobę - mówił Henrik Pedersen. - W designie chodzi o proces tworzenia. Nie o projektanta jako takiego, lecz o to, aby zacząć od pomysłu, i zrealizować ten pomysł w procesie twórczym.

Podczas sesji inauguracyjnej, moderowanej przez znaną dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną, Urszulę Chincz, uczestnicy dyskutowali między innymi o roli designu w dzisiejszym świecie. Z wizją designu jako procesu elitarnego rozprawił się Pedersen: Design zdecydowanie jest dla każdego. Wszyscy używamy go na co dzień - wystarczy popatrzeć na smartfony. Spójrzcie tylko, co ta firma jest w stanie osiągnąć w przystępnych przedziałach cenowych. Czym tak naprawdę jest dobry design? Wzornictwo skierowane do mas wciąż musi być funkcjonalne, dobrze wyglądać - to ciężka praca. - Element indywidualności też jest potrzebny - podkreślał Rafał Domaradzki, dyrektor rozwoju Wzornictwa, Cermika Paradyż.

- Dla masowego producenta projektuje się tak samo jak dla każdej innej firmy, bo każdy chce sprzedać produkt w jak największej liczbie egzemplarzy. To projektowanie różni się dopiero, jeśli mowa jest o indywidualnych zamówieniach, o galeryjnych przedmiotach czy luksusowych materiałach, bo w takim przypadku cena eliminuje 99 proc. rynku - twierdziła Maja Ganszyniec, projektantka, autorka kolekcji dla IKEA. Ganszyniec projektuje dla szwedzkiego giganta, jakim jest niewątpliwie IKEA. Jak podkreślała projektantka, szwedzka marka nie może sobie pozwolić na zbyt odważny produkt, bo w tym wypadku nie mówimy o utracie 50 klientów, ale w przypadku błędu aż 50 tys. klientów. Jednocześnie rosną oczekiwania, co do nowości i jakości produktu. - Klient IKEA jest bardzo dobrze wyedukowany - zresztą przez ich samych. Oczekuje coraz ciekawszych wzorów i mądrzejszych rozwiązań - zauważała.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY