TOP: Tu design ma znaczenie. Najciekawsze nowo otwarte salony sprzedaży



Anna Liszka / Propertydesign.pl - 09-08-2018 13:01


Oryginalne, piękne, niektóre minimalistyczne albo zaprojektowane z rozmachem. Na pewno zachwycają ciekawym wzornictwem, użytymi materiałami i dbałością o najmniejszy detal. Wybraliśmy 12 nowo otwartych salonów sprzedaży, które łączy jedno: dobry design.

Lekki, kobiecy i elegancki. Najnowszy butik Ania Kruk

Lekki, minimalistyczny i bardzo kobiecy – taki jest nowy koncept salonów marki Ania Kruk, zaprojektowany przez architektów Forbis Group. Pierwsze salony w nowej odsłonie otwarto już w Galerii Mokotów, Wola Parku i łódzkiej Manufakturze.

- Inspiracją przy tworzeniu nowego wizerunku butików Ani Kruk był styl marki, zdefiniowany przez lekkość, prostotę i niewymuszoną elegancję – mówi Paulina Kanigowska, architekt wnętrz Forbis Group. - Wyposażenie regałów w smukłe, wysokie nóżki i zastąpienie intensywnych, magentowych akcentów kolorystycznych pudrowym różem, nadały wnętrzu delikatności. Biżuteryjne lampy pozwalają na wydobycie prawdziwego wdzięku produktów - dodaje.

Piękno i luksus, czyli Concept Store Dr Ireny Eris w Galerii Mokotów

Concept Store mieści się w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji w Warszawie. W The Designer Gallery znajdziemy najlepsze marki ze świata mody, urody i designu. Wnętrze zostało zrealizowane w najwyższym standardzie, z dbałością o każdy detal. Nowoczesne, a zarazem funkcjonalne, przykuwa uwagę grą światła i intrygującymi dekoracjami. Szaro-biało -czarna kolorystyka wnętrza wraz z wielkoformatowymi ekranami i minimalistycznymi ekspozycjami, podkreślają elitarny profil marki, jej niezawodność i wyrafinowanie.

Robert Majkut, twórca projektu, opowiedział o procesie dojrzewania koncepcji i inspiracjach, które zadecydowały o efekcie końcowym. - W przypadku takich marek, jak Dr Irena Eris, szuka się tego, co ją dookreśla. Ostatnio często operuje się takim pojęciem jak DNA marki, które w takich przypadkach trzeba pokazać. Szukaliśmy więc odpowiednich elementów, które, połączone ze sobą, dałyby wrażenie obcowania z marką. W taki sposób, w jaki naszym zdaniem powinniśmy ją postrzegać. Nie awangardowej, ale nowoczesnej. Nie młodzieżowej, tylko opartej o dojrzałość i stateczność. Wynikającej ze sposobu myślenia i działania właścicieli czy wreszcie Twarzą Marki, jaką jest dr Irena Eris, którą wszyscy znają i z nią kojarzą. To niezwykle ciepła, elegancka kobieta, a przy tym bardzo miła i serdeczna osoba. Poszukując tego, co mogłoby ją godnie reprezentować i takich rozwiązań, które by odzwierciedliły te wartości, braliśmy wszystkie te czynniki pod uwagę - wyjaśnił designer.

Open to public. Salon marki Reserved w Złotych Tarasach

Grupa LPP ma flagowy salon marki Reserved w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy. W dwukondygnacyjnym sklepie o powierzchni 2,5 tys. mkw., wdrożono rozwiązania zastosowane w salonie marki na Oxford Street w Londynie.

- Flagowy salon w stolicy, zaprojektowaliśmy zgodnie z nowatorskim konceptem „open to public”. Zgodnie z nim wszystko musi znajdować się na linii wzroku klienta i w zasięgu jego ręki. Dzięki temu, klienci bez przekraczania progu będą w stanie objąć wzrokiem całą kolekcję - wspominała Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP.

„Open to public” to minimalistyczne, nowoczesne wnętrza, bez zbędnych dekoracji. Ich podstawową cechą jest transparentność – klient widzi ofertę sklepu jeszcze przed postawieniem nogi w jego wnętrzu. Efekt ten osiągany jest dzięki zastosowaniu lekkich, łatwych do aranżacji mebli, a także energooszczędnego oświetlenia LED oraz dedykowanego oświetlenia w systemie DALI, które pozwala z dowolnego miejsca na świecie sterować natężeniem światła, temperaturą barwową czy dynamiką, tworząc „scenariusze oświetleniowe” - różne sceny w zależności od pomysłu, kolekcji czy pory dnia.

Włoski szkic, markowa elegancja i nowoczesny design, czyli nowy salon Kazar

W Stary Browarze Kazar otworzył właśnie swój salon po generalnym remoncie. Zaprojektowany przez włoskiego architekta, łączy charakterystyczne dla marki elegancję i luksus z nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi.

Najnowszy wystrój zaprojektowany został zgodnie z ideą i duchem marki. Dominujące we wnętrzu kolory to odcienie ciemnego brązu i szarości oraz biel. Złote elementy dodają wnętrzu prestiżu, a miedziane pufy zapewniają komfort podczas mierzenia obuwia. Doskonale przemyślanie oświetlenie podkreśla walory eksponowanych produktów.

Wizytówka sieci. Sephora w Galerii Mokotów

Zmodernizowana perfumeria w warszawskiej Galerii Mokotów o pow. 400 mkw. to wizytówka sieci, będąca kolejną odsłoną nowego konceptu. Jego wdrażanie sieć rozpoczęła w ubiegłym roku. Sephora dzięki nowej odsłonie wzbogaca doświadczenia zakupowe i angażuje klientów m.in. poprzez usługi i serwisy skupione wokół strefy Beauty Hub. Za projekt nowego konceptu odpowiada wewnętrzny dział marki Sephora.

Bardzo męski charakter. Vistula w Starym Browarze

W tej chwili jest to jeden z największych salonów marki w Polsce i flagowy sklep w Poznaniu. Oprócz nowego designu, pojawiła się tu oferta made to measure, czyli szycia na miarę.

Nowe wnętrze salonu Vistula w poznańskim Starym Browarze ma bardzo męski charakter. Połączenie ciemnej, chłodnej czerni i szarości tworzą spójną całość męskiego studia, podzielonego na pokoje i strefy, których aranżacja zapewnia klientom komfort i intymność podczas zakupów.

Praktycznie i funkcjonalnie. KappAhl w Galerii Północna

Warszawska Galeria Północna jest nowym punktem na mapie ekspansji szwedzkiego operatora odzieżowego - spółki KappAhl. Koncept KappAhl jest wdrażany w dużych centrach handlowych, w lokalach o powierzchniach około 750 mkw. Aranżacja lokali jest efektem współpracy architektów KappAhl i projektantów z pracowni Kontekst Retail Design, która zapewniła również projekt budowlano-wykonawczy, koordynację i uzgodnienia z wynajmującym oraz nadzory autorskie.

- Przekaz marki KappAhl jest szczery i prosty. Komunikują go czarno-białe portrety osób, których niestylizowana naturalność jest typowa dla skandynawskiego sposobu bycia. Design sklepu jest przede wszystkim praktyczny i funkcjonalny. Białe stalowe moduły siatkowe tworzące sufit nie ukrywają, lecz jedynie przesłaniają strop i instalacje. Na tle szarych ścian i posadzek cienkimi białymi lub czarnymi liniami rysują się proste meble, których oczywista funkcjonalność nie dominuje nad ekspozycją produktów. Wysokie ramowe przegrody wypełnione stalową siatką w kolorze starego złota oddzielają strefy sklepu nie ograniczając przestrzeni. Przymierzalnie tradycyjnie dla sklepów KappAhl są umieszczone na środku sali sprzedaży. Obniżony sufit, żarowe oświetlenie i tradycyjne drewniane foteliki przy wejściu tworzą przyjazny klimat a lekkie częściowo ażurowe przegrody zapewniają konieczną intymność i wygodę mierzenia - mówi Krzysztof Tłuszcz z Kontekst Retail Design.

Nowoczesny design. Orsay we Wroclavii

W centrum handlowym Wroclavia otwarto pierwszy salon Orsay w Polsce w najnowszym koncepcie. Salon charakteryzuje nowoczesny design i udogodnienia, takie jak np. interaktywny ekran, gdzie można przeglądać kolekcję i bezpośrednio dokonać zakupu online. Koncept powstał przy współpracy działu budowlanego Orsay i biura architektonicznego Carré Noir.

Wyższy komfort zakupów zapewnia większa powierzchnia salonu (270 mkw.) i wygodne przymierzalnie z opcją regulacji światła.

Nasze Tatry, czyli nowy koncept 4F

W Zakopanem powstał pierwszy concept store marki 4F. Na poziomie idei nowy sklep odwołuje się do sportowych tradycji miasta oraz samych Tatr. W jego wnętrzu można znaleźć portrety legend – skoczków narciarskich, narciarzy alpejskich, a także mapę z ważnymi wydarzeniami na Wielkiej Krokwi.

 Osią koncepcji są Tatry, dlatego nie zbrakło odwołania się do nich. Organiczna architektura wnętrz, wzornictwo to nawiązanie do natury oraz elementów stylu zakopiańskiego. Salon 4F w Zakopanem to największy sklep własny marki. Dodatkowo powstała w nim strefa dla najmłodszych, z asortymentem 4F Junior.

Luksusowa siostra Zary z designerskim salonem w Starym Browarze

22. marca, w poznańskim Starym Browarze został otwarty czwarty w Polsce salon hiszpańskiej marki Uterqüe. Nowa wizja salonu marki Uterqüe, której realizację można zobaczyć właśnie w Starym Browarze, to zaczerpnięcie elementów stylistycznych ze świata sztuki: estetyki połowy XX wieku, a w szczególności z Mid-Century. Poza wyróżniającym się stylem typowo amerykańskim, wyraźne są tu nawiązania do Bauhausu oraz do stylu międzynarodowego - mniej formalnego, charakteryzującego się dużą ilością wolnej przestrzeni, otwartymi pomieszczeniami, zbliżeniem do natury oraz wytwornymi, czystymi liniami.

Myślą przewodnią przy tworzeniu designu salonu Uterqüe było połączenie stylu glamour złotej epoki, w której każdy detal był pieczołowicie dopracowywany, ze stylem naznaczonym ówczesnymi modowymi wpływami nordyckimi, dzięki któremu zatrzymano nutę ostentacyjności i pretensjonalności.

Wyrafinowany nastrój, przedefiniowany w nowym koncepcie sklepu Uterqüe, przejawia się m.in. w minimalistycznym projekcie kontuaru kasowego, ścianach czy podwieszonym suficie. Biorąc pod uwagę jakość i szczegółowe dopracowanie każdego detalu, np. niewielkich elementów francuskiej sztuki kinetycznej czy rzeźb z lat 50., a także nordyckim meblom (także specjalnie przerabianym, aby dostosować je do klimatu sklepu): stolikom, dywanom, prosto ciosanym regałom oraz ceramice, wnętrze przypomina bardziej apartament niż sklep. Jest to idealne środowisko, aby odkrywać nowe kolekcje i propozycje Uterqüe w eleganckim, autorsko zaaranżowanym wnętrzu.

Małe, ale ze smakiem. BIZUU w Manufakturze

Łódzka Manufaktura promuje autorskie projekty designerskie, łączące wiodące wzornictwo z nowatorskimi rozwiązaniami. Tak jest w przypadku marki BIZUU, która w Manufakturze debiutowała jako pop-up store, a teraz, inauguruje butik na terenie galerii.

Butik BIZUU otwarty jest na terenie galerii handlowej Manufaktury, niedaleko takich marek jak Celebrity i Ania Kruk w okolicy rotundy. W sklepie o powierzchni 23 mkw. dostępna jest stała popołudniowa linia ubrań BIZUU Apres-Medi, a także nowe projekty strojów na co dzień, które w niebanalny sposób podkreślają modowe trendy.

Flagowy butik W.Kruk w najnowszym koncepcie w warszawskim Ethosie

W luksusowym budynku Ethos przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie został otwarty w październiku br. salon marki W. Kruk w nowej odsłonie. To już trzeci salon marki w unikalnym koncepcie i zarazem najnowszy koncept marki Rolex.

W. Kruk buduje historię tego miejsca już od ponad 10 lat. Od 2009 r. W.Kruk prowadzi również sprzedaż marki Rolex w tej lokalizacji. W salonie czuć ducha marki. Inwestorowi zależało na budowaniu emocji, ale też stworzeniu przyjaznego miejsca dla klientów i wszystkich obecnych marek. Jest elegancko i każdy klient poczuje się tu naprawdę wyjątkowo.

Sercem salonu jest biżuteria, tworzona przez markę W.Kruk z ogromną pasją.