REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trend: niespieszne zakupy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 paź 2018 10:05
Trend: niespieszne zakupy
fot. mat. prasowe

Slow shopping to nowa moda stanowiąca odpowiedź na potrzeby osób starszych, niepełnosprawnych i wszystkich tych, którzy od bezosobowej, szybkiej obsługi typowej dla marketów wolą ludzki kontakt i spokojne tempo zakupów. Pomysł „chwycił” i jego elementy wdrażane są w coraz większej liczbie sklepów.

REKLAMA

Prekursorką idei slow shoppingu jest Brytyjka Katherine Vero. Do działania w tym obszarze zainspirowała ją sytuacja, w której znalazła się wraz ze swoją mamą. Gdy starsza pani zachorowała na demencję, należące dotychczas do jej ulubionych zajęć zakupy zaczęły stawać się źródłem stresu - dla niej i jej córki. Wraz z pogarszającą się pamięcią i przybierającym na sile oddzielaniem się od „realnego” świata, matce Katherine coraz trudniej było odnaleźć się w sklepowej rzeczywistości. Młodsza z pań odczuwała z kolei dyskomfort, musząc czasami tłumaczyć niecodzienne zachowania mamy. Doświadczenia tej izolacji – zarówno osób starszych, jak i opiekujących się nimi bliskich – skłoniły Vero do założenia organizacji dbającej o wszystkich, dla których zakupy w charakterystycznym dla dzisiejszych czasów, dużym tempie są problemem i źródłem nieprzyjemności. Działająca na terenie Wielkiej Brytanii organizacja Slow Shopping promuje wiedzę o tego rodzaju potrzebach, prowadzi szkolenia dla menadżerów i pracowników sklepów, pomaga w organizacji „slowshoppingowych” godzin otwarcia oraz tworzy bazę placówek, które zdecydowały się wyodrębnić je w swoim grafiku. Założenia programu obejmują:wyznaczenie w tygodniu czasu, kiedy świadoma specjalnych potrzeb klientów obsługa przygotowana jest na ich przyjęcie; ustawienie wewnątrz sklepu krzeseł, na których można odpocząć i zrobić sobie przerwę w zakupach; umiejscowienie w placówce punktów informacji i wsparcia, w których czeka kadra świadoma specyficznych potrzeb określonych grup klientów.

Hasło „slow shopping” okazało się na tyle atrakcyjne, że zaczęło żyć także w oderwaniu od pierwotnej idei i promującej ją organizacji. Elementy koncepcji i inspirowane nią pomysły wykorzystywane są m.in. w promocji bazarów, butików i – szerzej – placówek przewidujących miejsce na relaks czy swobodniejszą rozmowę ze sprzedawcą. W ciekawy sposób do realizacji tematu slow shoppingu podeszło kierownictwo marketu Edeka Rothe w niemieckiej miejscowości Zeitz.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.