REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trendy, które wpłyną na projektowanie galerii handlowych i sklepów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 mar 2019 13:00
Trendy, które wpłyną na projektowanie galerii handlowych i sklepów
Rewitalizacja CH Poznań Plaza, realizacja ARS Retail

Centra handlowe przyszłości nie będą już miejscami, których sensem istnienia jest dystrybucja produktów. Nie będziemy chodzić do galerii po rzeczy – będziemy chodzić po doświadczenia. Pracownia ARS Retail dzieli się z nami swoimi spostrzeżeniami w dziedzinie projektowania galerii handlowych w Polsce.

REKLAMA

Wg badań przeprowadzonych przez Gensler Research Institute - analityczne ramię największej firmy architektonicznej na świecie - nieco mniej niż połowa klientów odwiedza centrum handlowe tylko po to, aby nabyć konkretną rzecz lub załatwić sprawę. Retail Experience Index, opracowany przez Gensler Research Institute, wskazuje, że 15 proc. klientów przychodzi do centrum handlowego aby się spotkać ze znajomymi lub po prostu, żeby „pobyć” z innymi ludźmi. 19 proc. osób przychodzi, aby nauczyć lub dowiedzieć czegoś nowego, 10 proc. osób poszukuje inspiracji dla rozwoju osobistego, a 7 proc. przychodzi ze względu na ofertę rozrywkową galerii.

Wynika z tego, że w oczach klientów centra handlowe to coś o wiele więcej niż tylko sklepy. Za tym wnioskiem powinna pójść re-konfiguracja istniejących i projektowanie nowych galerii.

Zmiany wymaga proporcja między powierzchnią czysto handlową i powierzchnią wspólną, pełniącą rolę przestrzeni publicznej, gdzie więcej przestrzeni powinno być przeznaczone na funkcje związane z rozrywką, gastronomią, wypoczynkiem czy szeroko pojętą aktywizacją społeczności lokalnych. Proporcje powinny być bliższe 60/40 lub nawet 50/50, a osobne miejsca powinny być przeznaczone na pop-up store’y i różnego rodzaju targi i organizację wystaw czy prezentacji.

Zarządzanie centrum handlowym przyszłości będzie miało więcej wspólnego z zarządzaniem treścią w mediach społecznościowych niż z nieruchomościami. Galerie projektowane będą jako strategie angażowania konsumentów w interakcję z markami w fizycznej przestrzeni.

Według analizy opracowanej na zlecenie Westfield, międzynarodowego dewelopera i operatora centrów handlowych (od czerwca 2018 Unibal-Rodamco-Westfield), można wyróżnić 5 trendów, które mają wpływ na kształt i organizację obecnych i przyszłych centrów handlowych:

1. Wynajem i współdzielenie

Ekonomia współdzielenia za sprawą takich firm jak Uber czy Airbnb na dobre zadomowiła się wśród konsumentów. Muzyki czy filmów nie kupuje się już jak dawniej, lecz korzysta się z niej za sprawą takich platform jak Spotify czy Netflix. Około 46 proc. konsumentów w wieku od 25 do 34 lat rozważyło by raczej wynajem produktów ulubionej marki niż jej nabycie. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, że centrum handlowe przyszłości sprzedawać będzie abonamentowy dostęp do oferty sklepów obecnych w Galerii. Wg badania Westfield 17 proc. Brytyjczyków byłoby gotowe płacić miesięcznie stałą kwotę w zamian z dostęp do nieograniczonej oferty sklepów marek odzieżowych.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.