REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trendy wzornicze: wzrost znaczenia marek własnych oraz rozwój produktów ECO

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 sty 2019 14:42
Trendy wzornicze: wzrost znaczenia marek własnych oraz rozwój produktów ECO
Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS fot. mat. prasowe

Początek nowego roku to dobry czas na podsumowania. O trendach w polskim wzornictwie w 2018 roku opowiada Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS.

REKLAMA

- Pierwszym z nich jest wzrost znaczenia marek własnych, które obecnie można znaleźć praktycznie w każdej sieci handlowej. Są one pozycjonowane w różny sposób, zazwyczaj jako oferta value for money, często naśladująca te bardziej znane produkty. Jednak wzrost świadomości konsumentów powoduje, że coraz częściej wśród marek własnych dostępne są produkty spełniające potrzeby osób poszukujących na sklepowych półkach propozycji z segmentu premium, czy eco. To natomiast wymusza pewne kryteria w przypadku projektowania opakowań, gdyż konsumenci coraz częściej przyznają, że na ich decyzje zakupowe znacząco wpływa wygląd opakowania, które ma za zadanie podkreślać wysoką jakość oraz wiarygodność ekologiczną marki - opowiada Grzesica

Przy tak dużym wzroście udziału marek własnych w sprzedaży, wzrosła także rola innowacji w kreowaniu tych produktów, jak i designu opakowań, które muszą odpowiednio wyróżniać się na sklepowej półce. Jest to szczególnie widoczne w segmencie ECO, którego popularność wynika w głównej mierze z rosnącej chęci konsumentów do prowadzenia tzw. zdrowego stylu życia. Dlatego też opakowania w pierwszej kolejności muszą komunikować kategorię produktu. Coraz większą rolę odgrywa więc uwydatnienie cech funkcjonalnych oraz zachowanie zgodności z trendami, takimi jak clean label czy free from. Każdy z trendów określa pakiet pryncypiów wzorniczych, które pomagają wyróżnić dane produkty i już poprzez opakowanie podkreślić ich stronę jakościową, m.in. pochodzenie z czystych upraw ekologicznych, czy brak GMO.

Clean label – co to oznacza?

W dosłownym tłumaczeniu zwrot ten oznacza „czystą etykietę”. Jest on odpowiedzią na rosnące wymagania konsumentów co do jasności informacji na temat żywności, którą kupują: listy składników, pochodzenia, procesu produkcji, transportu czy przechowywania. Stosuje się go w przypadku, gdy produkt zawiera wyłącznie oryginalne, powszechnie znane składniki. Jest on ściśle powiązany z innym zwrotem – „free form”, czyli produktem wolnym m.in. od składników syntetycznych, wywołujących uczulenia i alergie, cukru, glutenu, a nierzadko również składników pochodzenia zwierzęcego. 

Etykiety projektowane dla segmentu eco są często drukowane na papierze strukturalnym. Najczęściej wykorzystywaną kolorystyką jest biel i kolory ziemi – zielenie, brązy oraz błękity. Widniejące na nich motywy są proste i nawiązują do świata roślin oraz natury. Na pierwszy plan wychodzi minimalizm oraz wspomniane już wcześniej, wyraźne podkreślenie wartości odżywczych produktu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.