REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 27 mar 2018 14:42
Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej
Realizacja The Space
Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej
Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej
Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej
Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej

Indywidualne podejście do potrzeb pracownika, mobilność, elastyczność, funkcjonalność i nowoczesna estetyka to dominujące kategorie we współczesnym projektowaniu miejsca pracy. Dzisiejsze biura nie przypominają zwykłych miejsc pracy. Łączą obowiązki z relaksem i pełnią coraz ważniejszą rolę w rozwoju biznesu bo kiedy pracownik jest zadowolony to jest efektywniejszy w pracy. Architekt Dorota Maksymowicz z interdyscyplinarnego biura projektowego The Space przedstawia trzy najważniejsze trendy w projektowaniu przestrzeni biurowej.

REKLAMA

Activity-Based Working

Jednym z najbardziej zauważalnych trendów w Polsce jest rosnące zainteresowanie aranżacją biura w koncepcji „Activity-Based Working”. Jest trend na wiele przestrzeni o różnych funkcjonalnościach. Na to odpowiada styl Activity-Based Working, który prostym językiem można wytłumaczyć, że pracujesz w strefie, która jest odpowiednia do twojego typu pracy. Nic więcej. Pamiętajmy tylko, że w Polsce jest niewiele firm, w których zespół jest wielozadaniowy lub kiedy rotują pomiędzy stanowiskami np. w ciągu dnia czy tygodnia. Na takie środowisko pracy pozwolić sobie mogą firmy głównie zagraniczne związane z branżą np. Public Relations czy projektowania. Trudno wyobrazić sobie Activity-Based Working w firmie zajmującej się księgowością. No i dlaczego nie w Polskich firmach? Bo przeciętny Kowalski nawet jeśli ma dom na kredyt to mówi, że kupił dom. Nawet jeśli samochód ma w leasingu to mówi, że kupił nowe auto no i nawet jak kupi płaszcz z karty kredytowej to wciąż powtarza, że to on sobie kupił, a nie bank. Po prostu w Polsce mamy kult posiadania. Zostaliśmy wychowani w przeświadczeniu, że musimy mieć dom, samochód, biurko. Wprowadzanie radykalnych posunięć typu okienka losującego miejsce, po określeniu jakiego rodzaju pracę masz do wykonania jest najmniej rekomendowanym rozwiązaniem, mimo iż wprowadza dyscyplinę. Nowe miejsce to po prostu zmiany, na które większość z nas wciąż reaguje z alergią. Tak więc Activity-Based Working owszem, ale dla firm, w których można to wprowadzić bo mają po pierwsze: wielozadaniowy charakter pracy, po drugie mają zespół otwarty na ciągłe zmiany lub zmiana w organizacji biura została wprowadzona mądrze.

Jak u siebie w domu

Wygodne fotele, wzorzyste dywany, regały z książkami, kosze z owocami, plakaty kultowych postaci – takie domowe elementy wystroju coraz częściej można spotkać w miejscach pracy. Biura upodobniają się do mieszkań, żeby pracownicy czuli się w nich komfortowo. Dzięki temu mają być bardziej kreatywni, chętniej przychodzić do pracy i nie wzdrygać się na myśl o tym, że muszą w niej zostać dłużej. Tu, bez względu na to czy to księgowość czy Public Relations, wszyscy chcą pracować w biurze, które przypomina domowe wnętrze. Nie trzeba też na to większych badań, czy obserwacji. Po prostu wszyscy chcemy przebywać w miejscu, w którym jest nam przyjemnie, przytulnie, wygodnie. Tak właśnie czujemy się w domu. No i jeśli ktoś myśli, że jest to uniwersum na tak trudny temat, jak nowe biuro to niestety rozczaruję. Nie jest to złote rozwiązanie. Po prostu ważne jest, czym zajmuje się firma. Biuro w klimacie domu ma dawać poczucie komfortu, ale nie wszędzie biznesowo można pozwolić sobie na takie poluzowanie kołnierzyka, ponieważ może to być nie spójne z usługami/produktami klienta.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.