REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzy pozycje obowiązkowe w biurze przyjaznym pracownikom

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 cze 2019 11:31
fot. mat. Ahrend

Wojna o talenty trwa w najlepsze. Rozwijają się przy tej okazji systemy benefitów, a w biurach coraz większą uwagę przywiązuje się do komfortu i ergonomii. Oto trzy tematy, o których trzeba pomyśleć, by stworzyć przyjazne miejsce pracy.

REKLAMA

Jedna z najniższych stóp bezrobocia w całej Unii i kilkuprocentowe wzrosty średnich pensji z roku na rok – w tych warunkach coraz trudniej polskim pracodawcom konkurować o ludzi wynagrodzeniami. Nic dziwnego, że na znaczeniu zyskuje wystrój biur, jakość ich wyposażenia oraz technologie i usługi zwiększające ergonomię oraz produktywność i poziom zadowolenia kadr. Co powinno znaleźć się w nowoczesnym biurze przyjaznym pracownikom?

Dobre umeblowanie, czyli postawa to podstawa

„Seating is new smoking” – „siedzenie to nowe palenie”. Modne ostatnio i szalenie trafne hasło nawiązuje do kłopotów zdrowotnych wynikających z trybu życia, w którym po wstaniu z łóżka siadamy za kółko, jedziemy do pracy, by usiąść przy biurku, a powróciwszy do domu relaksujemy się siedząc na kanapie. Miażdżyca i choroby serca – to przykładowe choroby, które mogą wykształcić się zarówno wskutek palenia, jak i ciągłego siedzenia. Do tego dochodzą kłopoty z układem kostnym i mięśniowym. Brak ruchu może prowadzić do osłabienia mięśni nóg i pośladków, skutkując pogorszeniem możliwości utrzymywania równowagi. Nieergonomiczne siedziska lub nieprawidłowe korzystanie z mebli może prowadzić także do kłopotów z plecami i chronicznego bólu kręgosłupa.

Dlatego też z perspektywy frekwencji i produktywności pracowników niezwykle ważne jest nie tylko zapewnienie na stanowiskach roboczych wygodnych krzeseł i biurek, których względną wysokość da się dostosować do indywidualnych potrzeb pracowników, ale i budowanie świadomości wagi zachowania prawidłowej pozycji i podejmowania aktywności fizycznej. Coraz popularniejsze stają się w związku z tym: regularne sprawdzanie prawidłowości ustawień mebli, okresowe szkolenia z ergonomicznego siedzenia, zajęcia jogi w miejscu pracy czy biurka pozwalające korzystać z nich na stojąco.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.