REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 mar 2017 12:58
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Biuro Philips Lighting Poland fot. mat. prasowe
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting
Tu oświetlenie gra kluczową rolę. Oto nowe biuro Philips Lighting

Firma Philips Lighting Poland, po 10 latach obecności w warszawskim biurowcu Philips House przy Alejach Jerozolimskich 195B, przeprowadziła generalną metamorfozę przestrzeni pracy. Nad aranżacją wnętrz pracował dział wewnętrzny inżynierów Philips Lighting.

REKLAMA

Wewnętrzny proces miał dla organizacji jednocześnie wymiar eksperymentalny: pracownicy na co dzień testują oferowane przez firmę produkty i rozwiązania, co przekłada się na lepsze zrozumienie potrzeb klientów firmy i bardziej efektywne wdrożenia.

Doświadczenie firmy pozwala na świadczenie usług doradczych oraz dostarczanie gotowych projektów umożliwiających innym organizacjom zmianę biur - tak aby dokonać korzystnych zmian w kulturze pracy i bardziej zmotywować pracowników.

Technologia uwalnia nas od biurek

W firmach, których głównym kapitałem jest wiedza, praca w biurze coraz rzadziej trwa od godziny 9 do 17. Konieczne staje się bardziej elastyczne podejście do harmonogramu dnia. Za zmianami w stylu pracy powinna podążać także zmiana myślenia o aranżacji powierzchni biurowej.

W warszawskim biurze Philips Lighting planowanie przestrzeni było oparte o koncepcję Activity-Based Workspace. Zgodnie z jej założeniami kluczowe jest dostosowanie środowiska pracy do różnorodnych czynności i zadań wykonywanych codziennie przez pracowników oraz do stylu ich pracy. W pokojach skupienia, tzw. focus rooms, mogą oni realizować zadania wymagające największej koncentracji. Budki telefoniczne przeznaczone do biura zostały tak zaprojektowane, aby odgłosy rozmów telefonicznych nie przeszkadzały kolegom pracującym w przestrzeniach wspólnych. Zlokalizowanie biurek przy oknach oraz przeszklone ściany działowe zapewniają wszystkim równomierny dostęp do światła słonecznego.

Human Centric Design, Human Centric Lighting – projektowanie wokół użytkownika

Dobrze zaprojektowane biuro stanowi istotną wartość dodaną dla użytkowników. Aby osiągnąć taki efekt, należy zacząć od obserwacji i analizy codziennych potrzeb i wymagań użytkowników danej przestrzeni. Inaczej projektuje się przestrzeń sprzyjającą skupieniu, inaczej te wspierające kreatywne burze mózgów, projektowanie, czy spotkania i konferencje. Następnie przygotowuje się odpowiednie pomieszczenia: punkty wymiany wiedzy, zaciszne strefy pracy indywidualnej, strefy relaksu, pokoje sprzyjające kreatywności, wspólną kuchnię. Takie podejście ma szczególne znaczenie dla przedstawicieli dorastającego w świecie nowoczesnych technologii pokolenia Y.

Dużą rolę w przejściu z biura standardowego do zindywidualizowanego odgrywa oświetlenie. Wiemy już, że oświetlenie w biurze może sprzyjać relaksowi, ale i poprawiać efektywność oraz zdolność koncentracji. Wspieranie rytmu dobowego prowadzi do poprawy stanu zdrowia, zmniejszenia częstotliwości popełniania błędów, a w efekcie – do zwiększenia zadowolenia i produktywności pracowników.

Dlatego Human Centric Lighting opiera się na dopasowaniu światła do indywidualnych potrzeb użytkowników i uwzględnia nie tylko różnice fizjologiczne między pracownikami (starsi potrzebują więcej światła niż młodsi koledzy), ale także różnorodność powierzanych im zadań. Human Centric Lighting spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony deweloperów i zarządców budynków biurowych, którzy dążą w ten sposób do podniesienia swojej konkurencyjności.

Z myślą o potrzebach użytkowników nowego biura Philips Lighting została zaprojektowana aplikacja na urządzenia mobilne pozwalająca na zarządzanie oświetleniem oraz temperaturą w biurze. W każdym pomieszczeniu oraz na każdym biurku znajdują się naklejki z kodem QR. Zeskanowanie ich za pomocą aplikacji pozwala użytkownikom swobodnie sterować oświetleniem i klimatyzacją, by dopasować je do indywidualnych potrzeb i upodobań. Z poziomu urządzeń mobilnych pracownicy mogą również zarządzać rezerwacjami sal konferencyjnych (służy do tego system EVOKO).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.