REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 lis 2017 08:04
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Wyjątkowa wzorcownia „LPP Training Center fot. PTWP / AL
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy
Tu powstają nowe koncepty salonów i trenują architekci. LPP uchyla rąbka tajemnicy

Projektowanie salonów to bardzo precyzyjnie zaplanowany proces. Wie o tym najlepiej Grupa LPP, która zarządza takimi markami jak Reserved, House czy Cropp. Ten polski gigant odzieżowy ma jedyną w swoim rodzaju wzorcownię, gdzie w skali 1:1 powstają koncepty nowych sklepów. Zaglądamy do środka!

REKLAMA

Wyjątkowa wzorcownia „LPP Training Center” mieści się w Pruszczu Gdańskim. To właśnie w tym miejscu po raz pierwszy budowane są nowe koncepty salonów, po to aby jak najlepiej zweryfikować rozwiązania i wcześniej podjęte decyzje. Szkolą się tu nie tylko architekci, menedżerowie sklepów, ale też wykonawcy i marketingowcy.

Odwzorować sklep i… trenować

We wzorcowni jest trochę tak jak w jednej z alejek dużej galerii handlowej, tylko że ta znajoma alejka zdominowana jest przez sklepy marek LPP. I tak mijamy witryny znanych marek modowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Po jednej stronie alejki znajdują się same witryny marketingowe, dzięki którym marketingowcy trenują projektowanie witryn na potrzeby działań produktowych i marketingowych. Po drugiej stronie mamy już kompletne salony każdej z marek.

Grupa LPP zdaje sobie doskonale sprawę, że projektowanie salonów to bardzo precyzyjnie zaplanowany proces, w którym nie ma miejsca na opóźnienia. Szczególnie, gdy wchodzi się z nowym konceptem do dużej galerii handlowej. Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik. Dlatego tak ważne jest to, aby wcześniej wiele rzeczy przedyskutować i sprawdzić na etapie projektowania, tak aby późniejszy proces realizacji poszedł jak najsprawniej. - To musi być bardzo sprawny system, wręcz naoliwiony mechanizm jak w szwajcarskim zegarku. W LPP nie ma miejsca na przesunięcia czasowe i wpadki jakościowe – to kosztuje konkretne pieniądze. Skala zysków rośnie tak samo, jak i strat – mówił w rozmowie z nami Marcin Iwaszkiewicz, architekt z pracowni Retail & Development, która współpracuje dla LPP.

LPP nie kryje się z tym, że taka wzorcownia to ogromnie kosztowane przedsięwzięcie. Przykładowo zaprojektowanie i zbudowanie wzorcowni sklepu Cropp kosztowało aż 2,3 mln złotych. Ten salon Cropp powstał na potrzeby nowego konceptu, aby właśnie we wzorcowni można było sprawdzić jak zadziała w realu. I tak postanowiono zaprojektować i wybudować kilkusetmetrowy salon w skali 1:1. Jest on w pełni wyposażony, znajduje się w nim wszystko to, co w każdym innym sklepie marki.

Inaczej trochę wyglądała praca nad nowym konceptem Reserved. Wzorcownia salonu przypominała pracę nad żywym organizmem, gdzie cały czas trwała intensywna nauka. Wyzwaniem był czas, którego było bardzo mało i perspektywa wejścia na nowe rynki. Bowiem nowy koncept Reserved zamierzano wdrożyć nie tylko w salonach w Polsce, ale też w Niemczech i w Londynie. Robiono więc prototypy, małe fragmenty, tak aby jak najszybciej podjąć decyzje i zlecić poszczególne elementy do produkcji.

Wzorcownia LPP pokazuje, że polski gigant ma świadomość tego, jak istotną rolę odgrywa wizerunek salonu. Buduje on bowiem nie tylko wizerunek marki, ale też winduje poziom sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY