REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 lip 2018 10:27
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
fot. mat. pras.
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel
Udany eksperyment szkicu Tremend. To pierwsza taka koegzystencja marki Ibis i Novotel

Odważna i nieszablonowa rewitalizacja poznańskiego Novotel Centrum, idealnie oddaje styl architektów z pracowni Tremend. Eklektyczne zestawienie różnych nurtów, nowoczesne, proste wzornictwo oraz innowacyjne rozwiązania sprawiły, że przestrzeń zyskała własny, niepowtarzalny klimat. Projekt intryguje ze względu na swój eksperymentalny charakter. To pierwszy w Poznaniu hotel Grupy Orbis w którym marki Ibis i Novotel koegzystują ze sobą pod jednym dachem. I wszystko wskazuje na to, że to bardzo udane sąsiedztwo!

REKLAMA

Metamorfoza Novotel Poznań Centrum objęła kompleksową przebudowę dawnego Orbisu od parteru po ostatnie piętra. W ręce pracowni Tremend powierzono projekt architektoniczny, wielobranżowy oraz rearanżację istniejących wnętrz. Nowa koncepcja objęła lobby, pokoje, restauracje, sale konferencyjne oraz strefę fitness.  Realizacja ta wiązała się przede wszystkim z nietypowym zadaniem – zintegrowania dwóch segmentów: cztero- i dwugwiazdkowego. Zastosowanie nowego modelu typu ‘combo’ wpisuje się w szerszy hotelarski trend pozwalający na dywersyfikację grup docelowych w jednym obiekcie. Wyzwaniem dla architektów było stworzenie wnętrz, które pozwoliłyby na przemyślane połączenie 2 różnych standardów - ekonomicznego Ibisa i średniej klasy Novotelu. Koncepcja końcowa to owoc współpracy Magdaleny Federowicz-Boule, Pawła Kalinowskiego, Łukasza Zalewskiego, Michała Reduty, Tomasza Chmielewskiego, Piotra Łęgiewicza, Maksyma Tkacza, Daniela Chojnackiego, Piotra Kalinowskiego, Pauliny Szarzec, Aleksandry Kilińskiej, Katarzyny Majer, Anny Stachi, Anny Sobiech, Aleksandra Dymkowskiego, Michała Puchalskiego oraz Klaudyny Czechowskiej.

W poszukiwaniu złotego środka

Połączenie odmiennych standardów i znalezienie koncepcji przestrzeni wspólnych udało się dzięki wprowadzeniu mieszanki stylów. To zróżnicowanie sprawiło, że rozbieżności między segmentami stały się mniej widoczne.

Zadanie było trudne, bo wejście do hotelu, recepcja, lobby, strefy gastronomiczne pozostały wspólne dla obydwu hoteli. Był to swego rodzaju eksperyment. Klient hotelu o niższym standardzie spotyka się z klientem hotelu o wyższym standardzie w recepcji, restauracjach, barze.  Aby sprostać wyzwaniu, stworzyliśmy mniej formalną, eklektyczną przestrzeń z industrialnymi detalami, jak odkryte sufity i widoczne instalacje, elementami eko i dużą ilością zieleni, tak, aby każdy czuł się tutaj dobrze - wyjaśnia Magdalena Federowicz-Boule, architekt, prezes zarządu Tremend.

Nowoczesne rozwiązania i zabawa formą sprawiły, że udało się znaleźć balans między standardami.

Architektom zależało na stworzeniu stref wspólnych sprzyjających interakcjom, gdzie goście będą chcieli spędzać wolny czas, pracować, spożywać posiłki, integrować się. Lobby staje się tu ważną przestrzenią społeczną. Nietypowe recepcje, odbiegające formą od standardowej długiej, wysokiej lady oraz mieszanka nowoczesnego wzornictwa zestawiona z propozycjami vintage, zmniejszają dystans i nadają wnętrzu przyjazny charakter. Uwagę w lobby przykuwają oryginalne, geometryczne wzory wykładzin Newmor w stylistyce retro oraz nietypowe lampy Puff-Buff, przypominające bąbelkowe instalacje. Jest mniej formalnie, przytulnie i wygodnie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.