REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Uwolnieni od kabli? – biura czekają na technologie mobilne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 sty 2017 10:39
fot. Fotolia.pl

Według najnowszego badania Gartnera, komputery stacjonarne nadal dominują w środowisku biurowym – korzysta z nich ponad 50 proc. specjalistów. Niewiele ponad jedna trzecia wykonuje swoje obowiązki za pomocą laptopów. Analiza pokazuje też, że znaczna część urządzeń mobilnych, z których korzystają pracownicy to sprzęt prywatny – mniej niż jedna czwarta badanych zadeklarowała, że firma zapewnia im służbowe smartfony. Tymczasem zmieniający się styl pracy i rozwój technologii będzie wymagał od pracodawców większych inwestycji w mobilność.

REKLAMA

Opracowanie firmy badawczej Gartner wskazuje, że pracodawcy są wciąż w pół drogi do wdrożenia technologii mobilnej w swoich organizacjach. Ponad połowa specjalistów używa w biurze komputerów stacjonarnych, jedna trzecia laptopów, a jeden na pięciu pracowników korzysta z tabletów. Dane pokazują także, że potrzeba bardziej mobilnej pracy jest na tyle wyraźna, że osoby, które nie dysponują urządzeniami służbowymi korzystają z własnego sprzętu – robi tak 2 na 3 ankietowanych. Najczęściej użytkowane są prywatne smartfony, których używa 39 proc. badanych.

– Wdrożenie rozwiązań mobilnych w biurze sprawdza się nie tylko w przypadku pracy zdalnej. Laptop czy tablet umożliwia swobodne przemieszczanie się i wybór strefy najlepiej odpowiadającej bieżącym potrzebom. Obserwujemy na polskim rynku, że zarówno pracownicy jak i pracodawcy odczuwają potrzebę wprowadzenia bardziej elastycznego modelu realizacji zadań, w którym nacisk zostanie położony nie na liczbę godzin spędzonych przy biurku, ale efekty. Obecnie prowadzimy projekt badawczy dotyczący smart workingu, weryfikujący na ile firmy są gotowe na tego typu zmiany. Jednym z kluczowych wniosków płynących z ankiety jest to, że organizacje wykazują duży poziom zaufania do swoich zespołów, co jest fundamentem modelu zarządzania opartego na większej elastyczności i mobilności – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu, Mikomax Smart Office.

Firmowy sprzęt na miarę potrzeb

Projekt badawczy Mikomax Smart Office definiuje infrastrukturę IT jako jeden z czterech kluczowych czynników wprowadzenia bardziej elastycznego modelu pracy (obok polityki wewnętrznej, przywództwa i aranżacji przestrzeni biurowej). Technologie, z których korzystamy mają zasadniczy wpływ na wydajność, jakość i komfort pracy.

– W ostatnim czasie przeprowadzaliśmy się pod nowy warszawski adres. Potraktowaliśmy tę sytuację jako okazję do wprowadzenia bardziej elastycznego, a przez to efektywnego modelu pracy. Daliśmy naszym pracownikom większą swobodę w zakresie wyboru miejsca, w którym wykonują swoje obowiązki, zarówno w ramach biura, jak i promując pracę zdalną. Dlatego w nowej siedzibie telefony stacjonarne wymieniliśmy na komórkowe, a komputery typu desktop na laptopy – tłumaczy Monika Kulińska, people director w grupie ubezpieczeniowej Aviva.

Odpowiednia infrastruktura IT jest szczególnie ważna w biurach, w których część lub całość stanowisk pracy jest współdzielona.

- Dla jednego z naszych klientów z branży finansowej zrealizowaliśmy projekt biura w modelu hot deskingowym, w którym pracownicy mają swobodę w wyborze stanowisk pracy. Żeby taki system był komfortowy i efektywny zainstalowaliśmy zamykane lockery z funkcją ładowania laptopów. Użytkownicy zostawiają je w nich na noc, a naładowana bateria wystarcza na cały kolejny dzień pracy. Takie rozwiązanie daje swobodę pracy w dowolnym miejscu, bez martwienia się  o przewody, albo o to, że komputer się rozładuje – mówi Zuzanna Mikołajczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.