REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W jakim stylu urządzić biuro?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 lip 2017 12:57
W jakim stylu urządzić biuro?
fot. Nowy Styl
W jakim stylu urządzić biuro?
W jakim stylu urządzić biuro?

Przez wystrój wnętrz firmy realizują zróżnicowane cele: począwszy od biznesowych, a na wizerunkowych kończąc. Dlatego choć praca biurowa w różnych firmach przebiega podobnie (głównie przy biurkach i w salach spotkań), to nie można jednego standardu aranżacji biura zastosować do każdej organizacji.

REKLAMA

Czym kierować się wybierając wystrój wnętrza? Czym charakteryzują się najpopularniejsze style biur? – Grupa Nowy Styl przygotowała wakacyjny cykl  porad „#MYoffice - przewodnik po stylach biura”. W swoich kanałach społecznościowych co tydzień będzie odkrywać kolejne wcielenia wnętrz biurowych. Zanim jednak przyjrzymy się poszczególnym stylom biur, warto odpowiedzieć sobie na pytanie o rolę wystroju wnętrza w funkcjonowaniu organizacji.

Biuro wizytówką firmy

Dla wielu firm relacje biznesowe  są jednym z priorytetów. W związku z tym klient przychodzący do siedziby takiej firmy powinien odnieść wrażenie, że ma do czynienia z rzetelnym i profesjonalnym partnerem biznesowym. Żeby uzyskać taki efekt, wnętrza muszą być zaprojektowane w sposób spójny z profilem działalności firmy.

- Raczej żaden inwestor nie uwierzyłby, że architekci zaprojektują funkcjonalną przestrzeń, jeżeli nie potrafią zadbać o swoją własną, a w ich biurze meble są przypadkową zbieraniną i panuje wszechobecny bałagan – mówi Anna Marszałek, projektant wnętrz, autorka przewodnika, na co dzień pracująca w Dziale Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy Grupy Nowy Styl.

Przemyślane podejście do kreowania swojej marki jest ściśle związane ze spójną komunikacją. Jednym z elementów tej komunikacji jest właśnie przestrzeń biurowa, kształtująca pierwsze wrażenie podczas kontaktów biznesowych w siedzibie firmy.

Kultura organizacyjna, czyli co?

Kolejnym istotnym elementem jest odzwierciedlenie kultury organizacyjnej.

Kultura organizacyjna to zbiór przekonań i zasad funkcjonujących w danej firmie. Stanowi ona budulec zewnętrznego wizerunku, jak i pożądanych zachowań pracowników. Pomaga zrozumieć, co organizacja promuje, jak pracuje, co uważa za ważne. Często można spotkać się z porównaniami tego pojęcia do osobowości, duszy organizacji, tworzącej jej tożsamość i odróżniającej od innych firm.

Kultura organizacji kształtuje to, w jaki sposób funkcjonuje firma. Można ją dostrzec analizując atmosferę, dress code, preferowane i doceniane postawy oraz wartości, styl zarządzania, jak i sposoby komunikacji pracowników, relacje oraz cele.

Najbardziej widocznym elementem jest jednak przestrzeń zajmowana przez firmę. Odpowiednio zaprojektowana może skutecznie zwiększyć siłę oddziaływania kultury organizacji.

Tam, gdzie ważnym elementem jest innowacyjność, wnętrza są zwykle tak zaaranżowane, aby pobudzać do generowania nowych pomysłów. Z kolei w firmie przywiązanej do zasad i promującej profesjonalizm w kontaktach z klientem, przestrzeń jest bardziej formalna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY