REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 lis 2016 09:33
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
Projekt wnętrz kina Mori Cinema-IMAX fot. materiały prasowe
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design
W Moskwie projektuje się bez sztampowych rozwiązań. Zobacz kino projektu Robert Majkut Design

Najnowsze wnętrze kina, wdrożone według projektu pracowni Robert Majkut Design, funkcjonuje w moskiewskim obiekcie Kuntsevo Plaza. Jako pełen kompleks zostało zaprojektowane przez pracownię Jerde Design i wybudowane przez tureckiego dewelopera Enka, a sukcesywnie otwierane w latach 2015/2016.

REKLAMA

Dla pracowni Roberta Majkuta to niezwykle ważna realizacja, związana z kolejną współpracą ze światowej klasy i sławy biurem projektowym Jerde Design, gdzie zespół kreatywny nadzoruje człowiek legenda – David Rogers.

- Doświadczenie uzyskane podczas tego projektu ma znaczący wpływ na rozwój naszej pracowni. Stanowiło wyzwanie, na które czekaliśmy i jak zawsze było związane z pracą u podstaw w każdym etapie procesu tworzenia, co bardzo cenimy - podkreśla Rober Majkut i dodaje, że projekt ten jest już drugą realizacją w obiektach autorstwa pracowni Jerde Design. Pierwszy miał miejsce w warszawskim kinie w Złotych Tarach w 2007 roku.

Celem tego przedsięwzięcia było stworzenie kina, które wpisze się w zaproponowany kontekst miejsca, jego założenia funkcjonalne i stylistyczne oraz zrozumie oczekiwania odbiorcy – przedstawiciela młodego pokolenia w tak bardzo skontrastowanej, jednak poszukującej dookreślenia w stylu i jakości współczesnych wnętrz publicznych, Moskwy.

- Jerde Design w opisie swojego projektu bardzo jasno nawiązywał do suprematyzmu Malewicza, dlatego chcąc zrozumieć naszą ideę, należy zapoznać się z koncepcją obiektu Kuntsevo Plaza i jego inspiracjami. Jerde głęboko osadziło projekt w rosyjskiej kulturze i sztuce. Tej najbardziej znanej, a także międzynarodowo rozpoznawalnej – obiekt powstał w Moskwie, w czasie bliskim 100-letniej rocznicy powstania idei suprematyzmu Malewicza i jej rozwoju w sztuce - wspomina architekt.

Suprematyzm jako koncepcja artystyczna, redukująca formę składowych elementów dzieła do „atomowych” podstawowych form, stał się myślą, według której nie tylko nakreślono sposób skonstruowania całego centrum obiektu, ale również polscy architekci w szerszej interpretacji przenieśli ją na wnętrza kina. - Założenia suprematyzmu, koncepcji redukowania i łączenia elementów, które wraz z iluzją światła i pewną abstrakcyjnością oraz iluzorycznością świata filmu i obrazu składają się na całość zjawiska, jakim jest kino i dają pewną abstrakcyjność temu zjawisku – tak powstała koniunkcja, która nakreśliła kierunek myślenia o naszym zadaniu - podkreśla architekt.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY