REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

W poszukiwaniu biura idealnego

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 maj 2019 09:44
W poszukiwaniu biura idealnego
fot. mat. pras.

Warszawa wciąż stanowi główny kierunek inwestycyjny w Polsce w kategorii nieruchomości biurowych. Raporty branżowe donoszą o ogromnym rozwoju rynku, wskazując na przyrost nowoczesnej powierzchni biurowej w nowopowstających inwestycjach. Nie sposób jednak dokładnie oszacować ilości biur powstających w kamienicach i mieszkaniach, na które decyduje się wiele przedsiębiorstw. Jakie są blaski i cienie każdego z powyższych rozwiązań? A może wcale nie musimy wybierać? Na te pytania odpowiadają eksperci Forbis Group.

REKLAMA

Pierwsze skojarzenie z biurem w starej kamienicy? Klimat. Jest to bez wątpienia jeden z głównych atutów pracy w „budynku z historią”. Właśnie dlatego często decydują się na nie firmy, których działalność związana jest z kreacją – agencje kreatywne, reklamowe czy PR, pracownie architektoniczne. Nie jest to jednak regułą. Na biura w zabytkowych obiektach mieszkaniowych stawiają różnego rodzaju małe i średnie firmy, skupiające się na aspekcie finansowym takiego rozwiązania. Decydującymi zaletami są także nieskomplikowane umowy najmu, niskie kaucje i możliwość wynajmu na czas nieokreślony z opcją wypowiedzenia bez żadnych kar umownych – mówi Mateusz Laskowski, członek zarządu Forbis Group. Kolejnym atutem jest zazwyczaj dogodna lokalizacja biura. Wiele starych kamienic mieści się w najatrakcyjniejszych punktach miasta – np. w ścisłym centrum lub na Starym Mieście, na którym brak nowoczesnych wieżowców biurowych.

Kamienica nie dla każdego?

Zmorą firm wynajmujących powierzchnie biurowe w kamienicach jest często parkowanie. Miejsc jest zazwyczaj niewiele i są one zarezerwowane dla mieszkańców kamienicy. Rekompensatą bywa wspomniana wyżej lokalizacja, co często wiąże się z możliwością dogodnego dojazdu komunikacją miejską. Rozwiązanie takie powinny jednak przemyśleć firmy, których pracownicy często przemieszczają się na spotkania, dużą część dnia spędzają w terenie i korzystają z samochodów służbowych. Inne minusy wynajmowania biura w kamienicy to często brak klimatyzacji oraz brak ochrony i nadzoru nad budynkiem. Wadą jest często także niższy standard samego budynku i problem z organizacją remontu. Warto zwrócić uwagę na to, że mieszkanie w kamienicy nie daje możliwości zmiany układu pomieszczeń pod własne preferencje. W obliczu rozwijających się trendów i koncepcji typu Agile Workplace czy Flexible Working, brak elastyczności przestrzeni może być istotnym argumentem przeciw takiemu rozwiązaniu – zauważa ekspert Forbis Gorup.

Biurowiec – elastycznie i bezpiecznie

Bez wątpienia wynajem biura w nowoczesnym wieżowcu niesie ze sobą ogrom plusów. Do największych należą nie tylko bezpieczne umowy bez możliwości wypowiedzenia jej z dnia na dzień, a także możliwość zaaranżowania przestrzeni biurowej zgodnie ze swoimi preferencjami. Dla pierwszych najemców często pojawia się nawet szansa na konsultacje z projektantem inwestycji i zmiana rozmieszczenia pomieszczeń czy określenie ich wielkości. Duże firmy decydując się na długi okres najmu mają także szansę wynegocjować atrakcyjny okres bezpłatnego najmu – tzw. „rent free” – mówi Mateusz Laskowski. Kolejnym plusem jest przestrzeń dla pracowników, możliwość stworzenia openspace’u czy dużych sal konferencyjnych z dobrą akustyką i sprzętem audio. Dodatkowo biurowce dysponują całodobową ochroną, monitoringiem, recepcją, serwisem, sprzątaniem i organizacją napraw poza godzinami pracy. Wiele przedsiębiorstw ceni sobie także posiadanie firmowych sąsiadów, z których usług mogą korzystać od ręki.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.