REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Well-being w pracy, czyli biuro optymalne

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 gru 2018 09:45
Well-being w pracy, czyli biuro optymalne
fot. mat. prasowe Mikomax Smart Office

Jak sprawić, by biurowe wnętrze pozytywnie wpływało na samopoczucie i efektywność pracowników? Ważne są nie tylko odpowiednie oświetlenie, jakość powietrza, akustyka czy temperatura, ale też udogodnienia, które usprawniają funkcjonowanie w firmie. Dobrze zorganizowana przestrzeń zapewni optymalne warunki do osiągnięcia równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.

REKLAMA

Te i podobne zagadnienia poruszone zostały na tegorocznej edycji targów Orgatec 2018. W tym roku targi przebiegały pod hasłem culture@work i dobitnie pokazały, że najnowsze technologie, meble, oświetlenie i usługi koncentrują się na jednym: jak sprzyjać współpracy, kreatywnemu myśleniu i zapewniać najlepsze warunki do rozwijania wizjonerskich idei bez uszczerbku na zdrowiu pracowników. Akustyka, elastyczność rozwiązań, ich mobilność czy rozwiązania typu sit & stand to tematy, które zdominowały rozważania o biurach przyszłości. Tematy poruszone na targach składają się na szersze zagadnienie, jakim jest idea well-being. Geneza tej koncepcji sięga początku lat 80. ubiegłego wieku, kiedy to World Health Organization zdefiniowała tzw. sick building syndrome, czyli zespół różnych dolegliwości (takich jak bóle głowy, omdlenia i mdłości) spowodowanych długotrwałym przebywaniem w danym budynku. Wtedy to nastąpił przełom, dzięki któremu uważniej zaczęto przyglądać się warunkom panującym w biurowcach. One to bowiem w zasadniczy sposób decydują o naszym zdrowiu i nastawieniu do pracy. Pytanie, jak w oparciu o narzędzia architektoniczne wpływać pozytywnie na postawę pracowników, zmniejszać ich stres i motywować? Projektanci i producenci mebli z roku na rok proponują coraz ciekawsze rozwiązania.

Sposób na biuro

Tym, co wymiernie poprawia well-being w biurze, są różnego typu kabiny akustyczne: dają możliwość wyboru, zapewniają osobistą przestrzeń, podnoszą komfort nasz i naszych współpracowników, izolują od męczących dźwięków i bodźców z zewnątrz. – Każdy z nas w trakcie pracy wykonuje obowiązki, z którymi wiążą się rozmaite czynności i zadania, jak np. rozmowa telefoniczna, wideokonferencja, spotkanie z klientem czy kolegami z zespołu. Żeby można je było wykonać właściwie, potrzebne jest miejsce, w którym nie będziemy przeszkadzać sobie nawzajem, gdzie w komfortowych warunkach przenegocjujemy warunki umowy czy poprowadzimy wideokonferencję w obcym języku - mówi Zuzanna Mikołajczyk, członek zarządu Mikomax Smart Office. - Tutaj z pomocą przychodzą nasze rozwiązania Hush. Jednym z moich ulubionych jest nowość Hush Meet L, kabina, w której dzięki możliwości zainstalowania niezależnej klimatyzacji możemy dowolnie regulować temperaturę pomieszczenia, co ma ogromne znaczenie przy spotkaniach w gronie 6 czy 8 osób. W przypadku tego produktu wyzwaniem była kwestia gromadzącej się z klimatyzacji wody. Rozwiązaliśmy to w bardzo praktyczny a zarazem ekologiczny sposób. Mianowicie w połączeniu z wertykalną ścianą stworzyliśmy system zamknięty, w którym skroplona woda nawadnia rośliny - tłumaczy. Co ważne, proponowane na rynku rozwiązania akustyczne świetnie odpowiadają również na takie potrzeby współczesnych biur, jak mobilność i elastyczność. W cenie są dziś rozwiązania, które szybko dostosowują się do indywidualnych potrzeb pracowników i dynamicznej pracy w zespołach. Systemy pojawiające się coraz liczniej na rynku są łatwe do przestawienia, przesunięcia, dostosowania do zastanej przestrzeni. Nie krępują, nie ograniczają, dają możliwość wyboru.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.