REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wielkie małe biuro. Trendy w aranżacji przestrzeni firm sektora MSP

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 lip 2016 12:08
Wielkie małe biuro. Trendy w aranżacji przestrzeni firm sektora MSP
Tekniska Polska, fot. Mikomax Smart Office

Ponad 80 proc. pracowników centrów usług biznesowych (BSS) deklaruje, że chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje przyszłe miejsce pracy. Nic w tym dziwnego. Poza wartościami estetycznymi, nowoczesne rozwiązania stosowane w projektowaniu i aranżacji przestrzeni biurowej mogą wspierać efektywność i kreatywność

REKLAMA

Tworzenie nowych filii światowych marek odbija się szerokim echem w globalnych mediach. A jak wyglądają siedziby firm z sektora MSP? Czy one również wykorzystują współczesne trendy, czy też podążają własną ścieżką? Realizacje z rodzimego podwórka pokazują, że także w projektowaniu mniejszych powierzchni nacisk kładziony jest na funkcjonalność, ergonomię oraz oryginalny design.

Na dobrze zaprojektowane biuro składa się wiele czynników, które można sprowadzić do zasady „3xE”: estetyka, ergonomia i elastyczność. Stworzenie pierwszego wrażenia trwa siedem sekund i jest kluczowe dla oceny miejsca. Przestrzeń spójna z wizerunkiem firmy i identyfikacją wizualną, skutecznie podkreśla profesjonalizm i integralność przedsiębiorstwa. Ponadto dostosowanie jej do możliwości psychofizycznych człowieka gwarantuje efektywną organizację pracy i minimalizuje prawdopodobieństwo chorób zawodowych, wpływając pozytywnie na samopoczucie oraz wydajność. Elastyczność, czyli też wielofunkcyjność, jest obecnie jednym z najważniejszych trendów w tworzeniu nowoczesnych biur. Nowe technologie zmieniają styl życia, a miejsce pracy powinno mu odpowiadać. Jesteśmy bardziej mobilni. Dynamiczny rynek czy praca projektowa sprawiają, że stałe i kosztowne w modyfikacji rozwiązania, nie sprawdzają się. Aranżowanie pomieszczeń, które nie są dedykowane wyłącznie jednemu zadaniu, np. spotkaniom czy relaksowi, pozwala na zwiększenie ich wydajności. Analizując te zmienne, trudno stworzyć gotowy przepis na idealne biuro, bo to proces silnie zindywidualizowany. Realizacje z sektora MSP pokazują jednak, że nawet niewielkie powierzchnie można zaaranżować ergonomicznie, tak aby wielofunkcyjność spełnia potrzeby wszystkich pracowników.

- To właśnie małe i średnie firmy tworzą główny filar naszej gospodarki. Według ostatniego raportu PARP w Polsce działa około 1,77 mln przedsiębiorstw niefinansowych, gdzie aż 99,8 proc. z nich należy do sektora MSP. Większość funkcjonuje w obszarze usług, gdzie poza jakością, bardzo ważne są kwestie wizerunkowe, wpływające na pierwsze wrażenie klienta - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. Marketingu i Handlu, członek Zarządu Mikomax Smart Office. – Obecnie jesteśmy świadkami wschodzącego rynku pracownika. Kreowanie obrazu firmy atrakcyjnej i profesjonalnej jest niczym innym jak formą employer brandingu. Ciekawa aranżacja siedziby jest po prostu wizytówką marki.

Właściwa aranżacja to coś więcej niż estetyka. Dopasowanie miejsca pracy do celów organizacji, potrzeb i realizowanych zadań, pozwala na zwiększenie motywacji i efektywności pracowników, a w konsekwencji, rentowności firmy. Bazując na tym wewnętrznym potencjale gliwicki Roedl Outsourcing zapytał o opinie zespół i przekształcił biuro w przestrzeń przyjazną użytkownikom, przy jednoczesnym zachowaniu zasad ergonomii.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.