REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Willa czy biurowiec, czyli gdzie umieścić siedzibę firmy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 lut 2019 15:35
Willa czy biurowiec, czyli gdzie umieścić siedzibę firmy
fot. unsplash

Wiele firm decyduje się na biuro w willach na uboczu z powodu ich wyjątkowej aury. Dotyczy to zwłaszcza branż kreatywnych, które często świadomie nie decydują się na wybór oferty z profesjonalnego rynku biurowego. Czy słusznie? Zależy. Jedno jest pewne – zanim podejmie się decyzję o wyborze lokalizacji, warto poznać możliwości wynikające z różnych wariantów.

REKLAMA

Z pewnością nie powinno się z założenia eliminować wyboru powierzchni w nowoczesnym biurowcu, ponieważ ma więcej zalet, niż mogłoby się wydawać.

– Wybór lokalizacji biura ma bardzo istotny wpływ na funkcjonowanie firmy, to decyzja o charakterze strategicznym. Z jednej strony powinna być poparta odpowiednią analizą bieżących potrzeb, z drugiej wskazane jest, aby uwzględniała plany rozwoju organizacji. Biuro w domu sprawdza się w początkowej fazie funkcjonowania firmy, jednak na pewnym etapie jej rozwoju możliwości takiego rozwiązania okazują się ograniczone. Relokacja do profesjonalnej przestrzeni biurowej otwiera nowe perspektywy ekspansji i zapewnia jej pracownikom odpowiedni standard. Podnosi również prestiż organizacji, stając się jej wizytówką. Dodatkową korzyścią jest fakt, że wszelkie czynności administracyjne związane z obsługą powierzchni wykonywane są przez zarządcę budynku, dzięki czemu najemca może skoncentrować się na rozwijaniu własnego biznesu – mówi Przemysław Urbański, Property Broker w Nuvalu, wiodącej polskiej firmie doradzającej klientom na rynku nieruchomości komercyjnych. 
Jakie aspekty należy zatem wziąć pod uwagę, zanim złoży się podpis na umowie najmu?

Bliżej optymalnych rozwiązań

Rozwój i ekspansja to wartości w zasadzie automatycznie wpisane w każdy biznes plan. Zwłaszcza w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, z którym mamy do czynienia w aktualnym czasie: firmy muszą się rozwijać, by przetrwać. Tempo ekspansji jest jednak nie zawsze łatwe do przewidzenia, zależy ono od zmian koniunktury i skali konkretnych projektów realizowanych przez firmę. Dlatego warto zadbać, aby zajmowana powierzchnia była możliwie jak najbardziej elastyczna. W przypadku domów i apartamentów zaaranżowanych na biuro sprawa ma charakter z góry ustalony: maksymalną przestrzeń wyznaczają ściany budynku. Oczywiście, w przypadku zapotrzebowania na większą powierzchnię można wynająć kolejny budynek lub lokal w pobliżu. Takie rozwiązanie może jednak istotnie zaburzyć funkcjonowanie firmy i komunikację między ludźmi oraz działami, a przez to – obniżyć efektywność pracy.

Nowoczesne budynki biurowe oferują w tym przypadku znacznie więcej możliwości. Powierzchnia w takich obiektach rotuje, umowy wygasają w różnych terminach. W przypadku zapotrzebowania na dodatkowe metry kwadratowe jest bardzo prawdopodobne, że w krótkim terminie właściciel takiej nieruchomości będzie w stanie coś zaproponować. Wiele nowych projektów biurowych, oddawanych aktualnie do użytku, przeznacza pewien procent powierzchni na biura serwisowane lub strefy coworkingowe. To kolejna możliwość, z której może skorzystać firma, która nie mieści się w zajmowanym metrażu. Takie rozwiązanie sprawdza się również w przypadku realizowania przez firmę projektów ograniczonych w czasie. Wynajmuje się w takiej sytuacji określoną liczbę dodatkowych stanowisk tylko na czas realizacji projektu, nie powiększając biura na stałe. Istotnym atutem takiego rozwiązania jest dostęp do przestrzeni, z której korzysta wiele firm z różnych branż. Uruchamia to całkiem nowe możliwości pozyskiwania klientów i kontaktów biznesowych, ułatwia również networking.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.