REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wraca moda na neony

  • Autor: PAP
  • 07 gru 2015 09:27
Wraca moda na neony
Nowy neon wita widzów Teatru Syrena w Warszawie

Po powrocie płyt winylowych oraz mody na design inspirowany PRL-em, w wielu miastach powoli wraca moda na uliczne neony, które w latach 60. i 70. ub. stulecia były ozdobą przestrzeni miejskiej i rodzajem ulicznej sztuki. Powstaje coraz więcej nowych, ale też stare neony odzyskują swój blask.

REKLAMA

Świecące neony zostały opatentowane 100 lat temu - w 1915 r. Ich urok szybko docenili handlowcy. Jako forma reklamy największą popularność neony zyskały w latach 60. i 70. XX w. W Polsce schyłek mody na neony nastąpił w latach 80. Najpierw je wygaszano, bo często brakowało prądu, a od lat 90. zastępowały je inne formy reklamy wizualnej. Wiele neonów nie zachowało się do dzisiaj. Te, które przetrwały, często po prostu już nie świecą. W wielu miastach powraca jednak moda na neony.

W Warszawie działa Muzeum Neonów, prowadzone są akcje na rzecz przywracania starych reklam świetlnych, pojawiają się nowe. Od niedawna zaś nad wejściem na dworzec PKP w Zakopanem znów świeci legendarny już neon, który wita podróżnych.

W Łodzi kilka lat temu z inicjatywy artystów i organizatorów Festiwalu Światła powstały trzy nowe neony, a miłośnicy miejskiej sztuki zabiegają, aby te najbardziej "kultowe" wciąż świeciły - niestety z różnym skutkiem.

Powstają jednak nowe - ogromny neon "Łódzkie" od niedawna świeci na gmachu Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, a władze miasta przejęły od PKP legendarny już neon ze starego budynku dworca Łódź Fabryczna, i chcą - po renowacji - ustawić go w nowym miejscu w przestrzeni miejskiej

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.