REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wyróżnij się, albo zgiń - hasło Jacka Trouta nadal żywe

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 gru 2016 09:06
Wyróżnij się, albo zgiń - hasło Jacka Trouta nadal żywe
fot. Mikomax

Najnowszy raport How Millennials live, work and play dowodzi, że dla 78 proc. badanych jakość i warunki miejsca pracy są ważne, a 69 proc. zamieniłoby nawet inne korzyści proponowane przez pracodawcę tylko po to, by mieć lepszą przestrzeń do pracy. 33 proc. osób woli biuro, które pozwala na dobrą współpracę z zespołem.

REKLAMA

– Należy pamiętać, że igreki mają zupełnie inne podejście i oczekiwania w stosunku do pracodawców niż poprzednie pokolenia. To indywidualiści. Mają wysokie poczucie własnej wartości, ale też estetyki. Ponadto lubią się wyróżniać. Ankieta przeprowadzona przez brytyjską firmę Pod Space potwierdza, że aranżacja biura i oryginalny design jest coraz bardziej istotnym czynnikiem wyboru i zadowolenia z miejsca pracy – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Eksperci zauważają też, że firmy coraz większą uwagę przywiązują do tworzenia przestrzeni innych – bardziej kreatywnych, ciekawych, designerskich, a nawet zabawnych. Dla przykładu Ticketmaster w swoim londyńskim biurze ma ślizgawkę oraz szafę grającą, a cała podłoga w Innocent Drinks jest pokryta sztuczną trawą. Virgin Money zaś ma własne niebo… na sufitach. Z kolei w warszawskim oddziale Facebooka możemy pracować przy biurku na stojąco, biegając równocześnie na bieżni. Jednak nie zawsze trzeba wyróżniać się z wielkim rozmachem, by było oryginalnie.

- Właściciele firm często pytają nas o elementy wyposażenia biura, które będą niestandardowe i nadadzą wnętrzu właściwy klimat. Widzimy duże zainteresowanie rozwiązaniami, które można personalizować. Stworzyliśmy wiele unikatowych projektów dzięki zastosowaniu różnorodnych wykończeń systemów #Hush – miejsca do pracy w skupieniu, gdzie można zainstalować na przykład tablicę whiteboard czy ekran TV. Teraz dostępny jest również #Hush Phone i #Hush Closed, które, dzięki swojemu designowi, same w sobie stanowią ciekawe elementy wzbogacające lub zmieniające dotychczasową aranżację biura. Jednak kluczowym okazało się rozwiązanie zastosowane dla Stand Up. Daje ono możliwość między innymi indywidualnego doboru materiału wykończenia oraz kolorystyki tapicerki czy zamieszczenia personalizowanej grafiki na boku biurka, co pozwala stworzyć miejsce pracy o niepowtarzalnym charakterze. Na przykład Ericpol pracuje przy biurkach siedząco-stojących, które wyglądem przypominają tkackie krosna. A to za sprawą łatwo ściągalnych obić stelażu. To nawiązanie do historii Łodzi, miasta, w którym firma IT zaczynała działalność. W kolejnym projekcie dla firmy z branży elektrycznej, zróżnicowanie wykończeń biurek pozwoliło na wydzielenie stref dedykowanych poszczególnym zespołom projektowym. Aranżację przestrzeni dodatkowo urozmaiciły grafiki umieszczone na bocznych ściankach modułów – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Hasło Jacka Trouta „wyróżnij się, albo zgiń” będzie ponadczasowe. Tak samo jak konieczność ciągłej zmiany zaczyna mieć zastosowanie również w projektowaniu przestrzeni biurowych. Jednak czasami jedno małe biurko może zachwycić pracowników i gości bardziej niż najnowocześniejszy sprzęt czy największa recepcja.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.